عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۵۱۸
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶
آیت الله موسوی اصفهانی:
مدیر حوزه علمیه همدان ابراز داشت: کسی مصداق مجاهد خداوند می شود که چارچوب اسلام را در کسب وکار خود رعایت نماید و فرقی نمی کند که تاجر باشد یا کارگر، مهم فعالیتی است در راه خدا و برای تامین خانواده خود انجام می دهد.
عقیق: آیت الله موسوی اصفهانی، در مسجد روستای گراچاقه شهر همدان گفت: پیامبران آسمانی از حضرت آدم تا حضرت خاتم(ص) آمده اند که ما را از حب دنیا به خداوند متعال برسانند.

وی ادامه داد: در آیات قرآن، حب دنیا مذمت شده است، ولی نسبت به کسب و کار حلال تاکید های فراوانی وجود دارد و کسی که کار می کند را نمونه مجاهد فی سبیل الله معرفی می کند، از این رو آنچه مورد مذمت خداوند متعال بوده، حب دنیا و پول پرستی است.

مدیر حوزه علمیه همدان ادامه داد: کسی مصداق مجاهد است که چارچوب اسلام را در کسب و کار خود رعایت نماید  و فرقی نمی کند که تاجر باشد یا کارگر، مهم فعالیتی است که در راه خدا و برای تامین خانواده خود انجام می دهد.

وی افزود: منبرها و مراسم های مذهبی برای مردم کلاس درسی است که باید آنها را سرلوحه کار های خود قرار دهند و بعد از یادگیری مطالب، به آنها عمل کنند.

عضو خبرگان رهبری یادآور شد: در احادیث آمده است که جنگ با شمشیر راحت از به دست آوردن روزی حلال است و پیروزی انسان که در همه حال در خسران است در گرو ایمان او است.

آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به اهمیت موضوع حق الناس، بیان داشت: اگر کشاورزی در کار خود و در حالی که کسی نیست که ناظر کار او باشد حق دیگری را ضایع کند و آن فرد خداوند را ناظر بر کار خود نبیند، دیگر از صف مجاهدان خداوند متعال خارج شده است.

مدیر حوزه علمیه همدان در پایان با اشاره به کتاب فضیلت های فراموش شده مرحوم راشد، در احوالات شیخ عباس تربتی گفت: شیخ عباس تربتی قبل از طلبگی، کشاورز بود و در کارش آن قدر دقیق بود که قطره ای آب از حق دیگری داخل کشت و کار خود نمی کرد.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین