عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۴۸۰
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹
فرزند آیت آلله ربانی:
حضرت آیت الله ربانی (ره) نماد حمایت و اطاعت از ولی فقیه بود تا جایی که خود پرچمدار در راهپیمایی ۹ دی ۱۳۸۸ بود.
عقیق: محمد ربانی فرزند آیت الله ربانی در گفتگویی درباره شخصیت آیت الله ربانی گفت: مرحوم آیت الله ربانی پس از سالها مجاهدت علمی و عملی و درک محضر استاد عرفان حضرت آیت الله کوهستانی در بهشهر وآیت الله میلانی در مشهد مقدس، به حوزه علمیه قم راه یافت و پس از تلمّذ نزد اساتید بزرگ حوزه علمیه قم حضرت آیت الله بروجردی، امام خمینی و سایر حضرات محترم، عطش ایشان فزونتر شده و رهسپار حوزه علمیه نجف اشرف شد.

وی ادامه داد: مرحوم آیت‌الله ربانی که در طول دوران مبارزه با رژیم ستمشاهی همگام با نهضت حضرت امام خمینی( قدس سره ) از هیچ کوششی برای اعتلای اسلام دریغ نورزید، پس از 10 سال اقامت در نجف اشرف و درک علمی و اخلاقی محضر حضرات اعلام آیت الله شاهرودی، امام خمینی، آیت الله خوئی و دیگر اساتید حوزه نجف، به قم بازگشت و با شروع نهضت و قیام مردمی امت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، در سال 1356 به دعوت مردم شریف بندرگز، برای پیشبرد نهضت و تثبیت دستاوردهای انقلاب اسلامی، هدایت مردم این خطّه را بر عهده گرفت و پس از پیروزی انقلاب نیز با بسیج مردمی در مقابله با ضد انقلاب و جریان نفاق، در سمت امامت جمعه به تربیت نقوس ولائی مردم و پیروی از امام و رهبری پرداخت.

ربانی در ادامه گفت: در طول دوران جنگ تحمیلی، ایشان با حضور مداوم در کنار رزمندگان اسلام در جبهه های حق علیه باطل و تقدیم فرزند هنرمند شهیدش محمد باقر ربانی، الگویی مثال زدنی از علم و عمل و دین داری و ولایت مداری را در طول این دوران به نمایش گذاشت.

وی افزود: ایشان در سال 1376ش در تهران رحل اقامت گزید و به دعوت مردم مؤمن و انقلابی منطقه مرزداران، علیرغم کهولت سن به مدت 16 سال در مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، با دائر کردن کرسی درس اخلاق، به تربیت نفوس مستعده پرداخت و در دفع فتنه خناسان در سالهای 1378 و 1388 ش نیز با دفاع جانانه خود از حضرت امام خامنه ای (دامت برکاته) و ارزشهای والای انقلابی و رسوا نمودن چهره ریا و نفاق و منش ریاکارانه و منافقانه خواص بی خاصیت، بارها دست رد به سینه جریانهای فتنه گر زده و با روشنگری انقلابی خود، از انحراف امت به سمت این جریانها جلوگیری نمود.

ربانی با اشاره به تالیفات آیت الله ربانی گفت:این عالم ربانی که عمر شریف خود را در راه تحقیق و پژوهش معارف اهل بیت(علیهما السلام) سپری نمود و از شاگردان رجالی مرحوم علامه حاج آقا بزرگ تهرانی به شمار می آمد قبل از انقلاب به توصیه آیه الله مرعشی نجفی  به تصحیح کتاب نفیس «الخرایج و الجرایح» پرداخت. ایشان همچنین با تگارش کتاب «شرح حال آیه الله کوهستانی» دست به تدوین کتاب رجال مازندران و کتاب حدیثی «گوهرهای درخشان» همت گماشتند و در ادامه تلاشهای علمی خود پس از انتقال به تهران در سال 1376ش، دو جلد کتاب «برکات در فواید مراقبات» و «فیض عرشی» در بیان زندگینامه علامه ذوالفنون آیه الله حسن زاده املی را تألیف نمودند. شرح حال میرداماد و مناجات با امام زمان(ع) که در قید چاپ است نیز از آثار به جای مانده از ایشان است. این عالم فرزانه پس از سالها تلاش خالصانه و خدمت به اسلام و دفاع از محرومان و مستضعفان، در 29 دیماه 1392 مقارن با 17 ربیع الاول به دیار باقی شتافت و در کنار فرزند شهیدش در مزار مبارک شیخان آرمید.

فرزند آیت الله ربانی گفت: در مجالس یادبود ایشان  بعضی سوء استفاده کنندگان از فرصتها, تلاش نمودند با خواندن پیام تسلیت بعضی سران فتنه و برجسته نمودن سوابق انقلابی ساکتین فتنه فرصتی برای مظلوم نمایی آنها پیدا نمایند لکن انها  که با روش افشاگرانه  آیت الله ربانی نسبت به فتنه گران آشنا بودند و نظر ایشان را می‌دانستند فریب این توطئه‌ها را  نخورده و خود را از آنها بری دانستند.

محمد ربانی با بیان اینکه حضرت آیت الله ربانی ره در منطقه شمالغرب تهران نماد حمایت و اطاعت از ولی فقیه بود گفت: ایشان نماد اطلاعت از ولی فقیه بود تا جایی که خود پرچمدار راهپیمایی مردم محله مرزداران در راهپیمایی 9 دی 1388 بود. از این استاد اخلاق مثنوی باقیمانده است که محتوای آن دعا برای فرج امام زمان،دفاع از ولایت و دعا برای نابودی فتنه‌های سیاسی در کشور است.

ایشان این شعر را در آستانه  9 دیماه 1389  سرودند و در جمع نمازگزاران مسجد حضرت ابوالفضل(ع) بلوار مرزداران قرائت کردند که بخشی از آن را در ادامه می خوانیم:

السّلام ای مایه ی عشق و امید            

دفع کن این فتنه ی شوم و پلید

#فتنه از دجّال آمریکا بود

مایه ها از غول مافیها بود

او شریک جرم و دزد قافله

کرد برپا فتنه و این غائله

صبر کن ربّانی از درد نفاق

 دشمنان دین همه رو در محاق

صبر کن،بربند این صفحه تمام

کن دعا بهر فرج در صبح و شام

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین