عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۴۴۸
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
نماينده ستاد عمره و عتبات عاليات دانشگاهيان در عراق از اعزام 400 كاروان دانشجويي به عتبات عاليات عراق خبر داد.
عقیق:رضا همداني، نماينده ستاد عمره و عتبات عاليات دانشگاهيان در عراق در گفت‌وگویی در كربلا اظهار داشت: پس از اعلام فراخوان نام‌نويسي از علاقه‌مندان دانشگاهي براي شركت در شانزدهمين دوره اعزام به عتبات عاليات، بيش از ۸۲ هزار نفر از سراسر كشور متقاضي تشرف به عتبات ‌نام‌نويسي شدند.

وي با بيان اين‌كه بيش از ۱۶ هزار دانشگاهي به قيد قرعه از استان‌هاي مختلف كشور توفيق حضور در عتبات عاليات كشور عراق را خواهند داشت، خاطرنشان كرد: نخستين كاروان اعزامي در شانزدهمين دوره اعزام دانشگاهيان؛ روز گذشته وارد كاظمين شد و امروز وارد شهر مقدس كربلا مي شوند.

همداني با بيان اين‌كه عمليات اعزام از روز جمعه اول بهمن ماه آغاز و تا ارديبهشت ماه ۹۶ ادامه دارد، گفت: در كل 16 هزار نفر متشكل از دانشجو، استاد و كارمند دانشگاه‌هاي دولتي و غيردولتي در قالب 400 كاروان زيارتي به عتبات عاليات مشرف خواهند شد.

نماينده ستاد عمره و عتبات عاليات دانشگاهيان در عراق با اشاره به اين‌كه برنامه‌هاي مختلف فرهنگي، معرفتي و بصيرتي براي دانشجويان تدارك ديده شده است، افزود: كاروان‌هاي دانشجويي ضمن بهره‌مندي از برنامه‌هايي كه در ديگر كاروان هاي عادي اجرايي مي شود؛ در نشست‌ها، همايش‌ها و ديدارهاي مختلف حضور خواهد داشت.

وي با بيان اين‌كه برنامه نجف‌شناسي در مقام صافي صفا با برنامه روايتگري بعثه مقام معظم رهبري همراه خواهد بود، گفت: بازديد از بيت امام خميني(ره) در نجف، زيارت مرقد علامه اميني و بازديد از كتابحانه آن عالم بزرگوار، برگزاري نشست‌هاي معرفتي و حلقه‌هاي بصيرتي و همچنين برپايي حلقه‌هاي قرآني از ديگر برنامه ها است.

همداني ادامه داد: برگزاري همايش احلي من العسل، برنامه روايتگري در جوار مرقد جناب حر و برگزاري مراسم وداع از جمله ديگر برنامه‌هاي فرهنگي ستاد در كربلا است كه تمامي اين برنامه ها با همكاري دفاتر بعثه مقام معظم رهبري در شهرهاي كربلا و نجف اجرايي خواهد شد.

وي با اشاره به اين‌كه 400 روحاني به همراه كاروان‌هاي دانشگاهي اعزام خواهند شد، گفت: براي هر كاروان يك روحاني اختصاص يافته كه در ارتقاي سطح معرفتي و بصيرتي دانشگاهيان نقش مؤثر ايفا خواهند كرد، ضمن اين‌كه يك مداح در نجف اشرف و دو مداح در كربلاي معلي مستقر هستند.

نماينده ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان در عراق با بيان اين‌كه قبل از اعزام به زائران دانشگاهي يك بسته فرهنگي داده شده است، افزود: تمامي دانشجويان، اساتيد و كاركنان دانشگاهي كه در قرعه‌كشي اعزام به عتبات برگزيده شده‌اتد، مي توانند از تهسيلات كم‌بهره بانكي نيز بهره مند شوند.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین