عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۳۵۰
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۹
اولین سالگرد شهادت سردار شهید حاج سعید سیاح طاهری در مسجد القرآن نبرد جنوبی
شهید طاهری می‌توانست بعد از حضور در جنگ تحمیلی به استراحت بپردازد اما اقدام به کارهای فرهنگی با برگزاری جشنواره دانش آموزی برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس کرد که من هم در رکاب او لیاقت همراهی داشتم

گزارش تصویری


عقیق: پرویز پرستویی از هنرمندان مطرح کشور امشب (پنجشنبه) در مراسم اولین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم سعید سیاح طاهری که در مسجد القرآن برگزار شد در سخنانی با اشاره به آشنایی بیش از یک دهه با شهید سیاح طاهری، گفت: رزمندگان دفاع مقدس جان‌برکف به مقابله با دشمن پرداختند که یکی از دستاوردهای هشت سال جنگ به‌وجود آمدن  فرهنگ دفاع مقدس بود.

وی افزود: شهید طاهری می‌توانست بعد از حضور در جنگ تحمیلی به استراحت بپردازد اما اقدام به کارهای فرهنگی با برگزاری جشنواره دانش آموزی برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس کرد که من هم در رکاب او لیاقت همراهی داشتم.

پرستویی با بیان "از زمانی که شهید سیاح را شناختم متوجه شدم که او اصلاً روی زمین سیر نمی‌کند"، گفت: حاج سعید هرسال این جشنواره را در مناطق خاص و نقاط محروم برای دانش‌آموزان برگزار می‌کرد که  اینها همه تفکر خود شهید بوده و او همچنان از کار دست برنمی‌داشت و در جنوب کشور نقاط محرومی را پیدا کرده بود که بچه‌های آنجا اصلاً سینما را ندیده بودند، فیلم‌ها و برنامه‌های فرهنگی دفاع مقدسی برگزار می‌کرد تا  بتواند یک هفته فضای خوبی را برای دانش‌آموزان ایجاد کند.

این بازیگر سینما با اشاره به اینکه از نگاه شهید سیاح  طاهری جنگ تمام نشده  و اینها معنی دفاع را می‌آموزد، اظهار کرد: شهید سیاح پس از دفاع مقدس دست از کار و به‌خصوص کار فرهنگی دست نکشید. شهید سیاح هر سال رصد می‌کرد که کجا این جشنواره برگزار شود. یک سال تصمیم گرفت که این جشنواره در زندان شهر درود و در جمع زندانیانی که به حبس ابد و اعدام محکوم شده بودند برگزار شود و او در آنجا مسابقه‌ کتابخوانی با موضوع  کتاب‌های دفاع مقدس برگزار کرده بود.


پرستویی افزود: کار شهید سیاح طاهری و تأثیرات او به‌روی زندانیان باعث شده بود که یکی از سارقین معروف شهرستان درود مغازه کتابفروشی ایجاد کند و همچنین اقدامات شهید سیاح طاهری باعث شد بسیاری از زندانیان از کارهای خود پشیمان و اهل نماز و روزه شوند و بین آنان هشت نفر حافظ قرآن شوند و اینها نتیجه همان هشت سال دفاع مقدس است که از داخل آن شهید سیاح طاهری‌ها بیرون آمد.

این بازیگر سینما گفت: در سال 91 که در منطقه آذربایجان زلزله آمد شهید سیاح طاهری حکم کرد که مراسم جشنواره دانش‌آموزی دفاع مقدس در مناطق زلزله‌زده برگزار شود و حاج سعید به‌مدت 3 هفته از ساعت 5 صبح بیدار می‌شد و به مناطق زلزله‌زده می‌رفت و بچه‌ها را سوار ماشین می‌کرد و در داخل سوله برای آنان برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌کرد تا صدمات روحی بچه‌ها با این کار جبران شود و تیم شهید طاهری در آن ایام 43000 دانش‌آموز را پوشش داد.

پرستویی اظهار کرد: در یکی از این جشنواره‌ها خود شهید طاهری برای آوردن 6 دانش‌آموز به‌مدت یک هفته از سخت‌ترین و صعب‌العبورترین مناطق اقدام می‌کرد تا در این جشنواره شرکت کنند تا مبادا فکر کنند که فراموش شده‌اند.


در این مراسم حاج امیر عباسی به مداحی ونوحه خوانی پرداخت 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عرفان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
0
0
سلام سایت خیلی خوبی داریدد تبریک میگم
از سایت ماهم دیدن کنید http://petroparsian.ir/
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین