عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۳۲۹
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: شبکه‌های تبلیغی متشکل از مبلغان، هیئات و مراکز دیگر دینی- مذهبی جزء ارکان مهم و اصلی نظام هستند و از ارزش والایی برخوردارند.
عقیق:مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: مساجد، گروه‌های مذهبی و قرآنی و هیئات به عنوان شبکه‌های عظیم تبلیغی بستر‌ها و ظرفیت‌های مهم و مناسبی بودند که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی ایفا کردند.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین علی دشتکی سه‌شنبه 28 دی در ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان همدان با موضوع همایش مدافعان حرم و دهه مبارک فجر، اظهار کرد: مسائل اعتقادی و مذهبی به ویژه جلوه آن در مناسبت‌های ملی و مذهبی از اهمیت خاصی برخوردار است و عکس‌العمل و اقدام مردم در این مناسبت‌ها را نباید فراموش کرد.

وی افزود: اگر علل پیدایش و پیروزی انقلاب اسلامی را ملاحظه کنید متوجه خواهید شد مساجد، گروه‌های مذهبی و قرآنی و هیئات به عنوان شبکه‌های عظیم تبلیغی بستر‌ها و ظرفیت‌های مناسبی بودند که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی ایفا کردند همچنین پایگاه‌های محکمی به شمار می‌آمدند که پیام انقلاب را پردازش و به صورت شبکه‌ای گسترده به عموم مردم رساندند.

دشتکی عنوان کرد: شبکه‌های تبلیغی متشکل از مبلغان، هیئات و مراکز دیگر دینی- مذهبی جزء ارکان مهم و اصلی نظام هستند و از ارزش والایی برخوردارند بنابراین برای برگزاری و اجرای هر چه بهتر یک برنامه مناسبتی باید سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت از سوی مسئولان انجام شود که اهمیت این قضیه اقتضا می‌کند توجه و دقت بیشتری در انجام برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر و همایش مدافعان حرم داشته باشیم.

وی تصریح کرد: پس از گذشت هزار و 500 سال از نزول قرآن، خداوند در کتاب آسمانی خود وعده داده بود که قومی خواهند آمد که خداوند آنها را دوست دارد و یاریشان می‌کند و آنها نیز خداوند را دوست دارند که نمونه زنده و شاهد این سخن پروردگار در 15 قرن پیش، انقلاب اسلامی است و در عصر کنونی مسلمان و به ویژه شیعیان قومی هستند که خداوند آنها را دوست دارد.

دشتکی بیان کرد: اگر عنایت خداوند نبود این انقلاب با وجود تهاجمات فرهنگی، شبیخون‌ها و قتل‌عام‌های فرهنگی و قتلگاه جوانان و نوجوان با وجود فضای مجازی نمی‌توانست قدرتمندتر از دیروز به راه خود ادامه دهد و قله‌های اقتدار، عظمت، مرجعیت و اثرگذاری را فتح کند.
وی اضافه کرد: بر اساس توحید و راهبرد‌های قرآنی، مسائل اعتقادی با مسائل سیاسی و اجرایی تلفیق شده است و این وظیفه ما را سنگین و دو چندان کرده و می‌طلبد ستاد شئون ملی و مذهبی با سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت دقیق و درستی وارد عمل شوند.

دشتکی عنوان کرد: با توجه به اینکه همایش مدافعان حرم جمعه 15 بهمن‌ماه، همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب(س) و پس از نماز جمعه برگزار می‌شود بنابراین باید از ظرفیت بزرگ نمازجمعه در راستای حضور عموم مردم به ویژه تشکل‌های دینی و مذهبی و بیان اهداف مهم انقلاب اسلامی که همان ترویج، فرهنگ ایثار و شهادت و نهادینه کردن نهضت عاشورا در مسائل تربیتی، فرهنگی و اجتماعی بوده، نهایت استفاده را کرد.

وی با بیان اینکه انسجام و وحدت ملی یکی از ارکان مهمی است که در برگزاری برنامه‌ها باید آن را مدنظر داشت، اظهار کرد: وجود این وحدت و انسجام در کشور مدیون خون شهیدان بسیاری است که نباید به دشمن اجازه خدشه‌دار کردن این انسجام و یکپارچگی را که جزء اهداف مهم اوست را داد.

وی با اشاره به اینکه رعایت شئونات اسلامی و حفظ حرمت اعتقادات مردم نیز در تبلیغ‌های محیطی باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: طراحی برنامه ویژه‌ای با محوریت استفاده از ظرفیت عظیم فضای مجازی برای ترویج، تعمیق و تحمیل ارزش‌ها و باور‌های والای دین و انقلاب و پاسخگویی به شبهات از دیگر برنامه‌هایی است که باید مدنظر حوزه علمیه و سایر نهاد‌ها قرار گیرد.


منبع:ایسنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین