عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۳۰۲
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸
در ایام دهه فجر؛
دبیر اجرایی کنگره بین المللی امام سجاد (ع) گفت: کنگره ملی امام سجاد (ع) در خراسان شمالی طی ایام الله دهه فجر برگزار می شود.
عقیق:حجت الاسلام احمد پهلوانی، در نشست برنامه ریزی برگزاری کنگره ملی امام سجاد(ع)، در دبیرخانه کانون های مساجد خراسان شمالی، اظهار داشت: این کنگره با هدف آشنایی عموم مردم با ابعاد زندگانی حضرت امام سجاد(ع) و جلب و جذب محققان و پژوهشگران برای خلق آثار و پژوهش جدید مرتبط با محوریت و موضوعات فراخوان کنگره و استفاده بهینه از موقوفات مرتبط با ائمه معصومان(ع) برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه اقوام مختلف در استان خراسان شمالی از جمله اهل تسنن زندگی می کنند برنامه ریزی شد تا این کنگره در این استان برگزار شود.

حجت الاسلام پهلوانی همچنین با اشاره به تشکیل ستاد استانی و کمیته های مختلف این کنگره گفت: در این کنگره کمیته های تبلیغات و اطلاع رسانی، کمیته مالی و پشتیبانی، کمیته نظارت و ارزیابی و کمیته علمی فعال شدند.

وی ادامه داد: آغاز کار کنگره ملی امام سجاد (ع) در استان خراسان شمالی نیز همزمان با اجرای برنامه محوری 10 شب 10 مسجد خواهد بود.

وی به موضوعات فراخوان این کنگره ملی اشاره و تصریح کرد: با همکاری و فعال شدن کمیته علمی این کنگره، موضوعات فراخوان این کنگره آماده شده که بزودی موضوعات در قالب پوستر در سطح ملی اطلاع رسانی می شود.

دبیر اجرایی کنگره بین المللی امام سجاد (ع) با اشاره به اینکه مرکز تخصصی حفظ صحیفه سجادیه نیز در حاشیه برگزاری این کنگره راه اندازی می شود، گفت: با توجه به اینکه در صحیفه سجادیه بسیار به اقلیت ها و اهل تسنن تاکید شده است بر همین اساس چون در برنامه های این کنگره از شهروندان اهل تسنن نیز مشارکت جدی خواهند داشت  در راستای وحدت و مشارکت آنها، این مرکز تخصصی حفظ صحیفه سجادیه در این کنگره راه اندازی می شود.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین