عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۲۶۸
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۳
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:
استاد حوزه گفت: غربزدگی در عرصه فرهنگ بیش از هر چیز دیگری باعث نفوذ فرهنگی دشمن در عرصه های مختلف کشور می شود.
عقیق:آیت الله محسن فقیهی در گفتگویی با اشاره به دغدغه های همیشگی رهبر معظم انقلاب مبنی بر هوشیاری نسبت به خطر نفوذ فرهنگی دشمن ابراز داشت: طبعاً وقتی ما به فرهنگ غرب نزدیک شدیم نفوذ غرب در ما زیاد می شودو ما نیازمند به آن ها می شویم .

وی افزود: امروز دشمن به واسطه فضای مجازی و بهره گیری فعالانه از رسانه های مدرن به دنبال تغییر ماهیت فرهنگی جامعه ما و تشدید ولنگاری فرهنگی است و ما نیز باید در تقابل با این جریان شوم با استفاده از فضای مجازی، محتوای دینی و انقلابی خود را اشاعه و ترویج دهیم.

استاد حوزه  خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است این که  همه باید هشدارها و نگرانی های رهبر معظم انقلاب در عرصه های گوناگون به خصوص مسایل فرهنگی و اخلاقی را جدی بگیرند و توصیه های ایشان را عمل کنند.

وی همچنین بیان داشت: هدف دشمن از نفوذ فرهنگی این است که ما را دچار فساد و ابتذال کرده و از توجه و تکیه بر فرهنگ اسلام بازبدارند تا بعد بتوانند ضربه کاری خود را بر ما وارد سازند.

آیت الله فقیهی افزود: امروز به طور خاص دشمن روی فضای مجازی حساب ویژه ای باز کرده و ما باید بدانیم که فضای مجازی چقدر برای غربی ها مهم است تا سبک زندگی و فرهنگ خاص خود را به جامعه ما وارد کنند.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین