عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۲۶۲
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶
سید ابراهیم رئیسی در جشنواره فیلم کوتاه رویش:
تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه برای فیلم سازی دینی باید بر مزیتها پافشاری شود، یکی از مسئولیتهای فیلمسازان انقلابی را ذائقه سازی برای مخاطب خواند. وی گم شده انسان معاصر را زندگی امام رضا (ع) دانست.
عقیق:تولیت آستان قدس رضوی، دیروز صبح میزبان فیلم سازان دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش بود. در این دیدار سید ابراهیم رئیس با بیان اینکه ائمه همواره از محبان خود خواسته اند که زیبایی کلامشان را نشان دهند (خدا رحمت کند کسی را که امر ما را زنده کند، اگر مردم زیبایی کلاممان را بدانند ما را دنبال میکنند) به تبیین این بیان زیبا پرداخت. وی خدا شناسی، دشمن شناسی، دوست شناسی و سبک زندگی را از جمله مهمترین محورهای این نوع بیان عنوان کرد. رئیس آستان قدس رضوی الگو پذیری و الگو برداری را در وجود هر انسانی ذاتی توصیف کرد و مقدمه الگو شدن برای دیگران را الگو برداری از زندگی ائمه دانست. وی با بیان خاطره ای از مطالعه یک کتاب خاطره از یکی از آزادگان که تاثیر زیادی بر رویش داشته است، صحیح نشان دادن این گونه موضوعات را باعث بوجود آمدن احساس مقاومت و ایثار عنوان کرد. 

رئیسی با بیان اینکه گاهی یک فیلم از 10 منبر و کتاب اثر بیشتری دارد، شکر گذاری کسانی که در این عرصه حضور دارند را خلق آثاری که بتواند جامعه را در مقابل آسیبهای اجتماعی مصون سازد دانست. وی با اشاره به ابزارهای جدید مثل شبکه های اجتماعی که دیگر نمیتوان با ممنوعیت جلوی استفاده نوجوانان و جوانان را در مقابل آنها گرفت، تنها راه مقابله با آسیب این ابزارها را دین و ارزشهای معنوی عنوان کرد. وی تبیین خوب ارزشهای معنوی در نوجوانان و جوانان را زمینه ساز الگو شدن آنان برای دیگر مردمان در هر جای دنیا دانست.

رئیس آستان قدس با تصریح اینکه زمان مسئولیتش در سازمان صدا و سیما به عنوان شورای نظارت، همواره بر استفاده از مزیتهای جمهوری اسلامی نسبت به غرب تاکید داشته است، رقابت با 7 هزار کانال ماهواره ای را در گرو نشان دادن مفاهیمی چون عاشورا دانست که میتواند همان خسن کلام مورد نظر معصوم باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید بر مزیتها پافشاری شود، یکی از مسئولیتهای فیلمسازان انقلابی را ذائقه سازی برای مخاطب خواند. رئیسی دنیای امروز را پس از حوادثی که داعش و گروههای تکفیری در دنیا رقم زدند تشنه اسلام عقلانی دانست و علت توجه ویژه دنیا در این مدت به شیعه را همین مسئله عنوان کرد. چرا که شیعه یک اسلام عقلانی است. تولیت آستان قدس، تسنن آمریکایی و شیعه انگلیسی را دو تیغه یک قیچی خواند که هدفشان از بین بردن وحدت بین مسلمانان است. وی در پایان صحبتهایش از فیلمسازان خواست سبک زندگی امام رضا (ع) را به صورت زیبا به تصویر بکشند چرا که گم شده انسان معاصر امروز زندگی امام رضا (ع) و امام علی (ع) است.

سید جواد رفائی دبیر اجرایی جشنواره نیز در این دیدار با بیان اینکه نمایش 1800 فیلم کوتاه و حضور 4 هزار هنرمند از بزرگترین ویژگیهای ادوار جشنواره تا به امروز بوده است، آستان قدس را پایگاهی برای همه مردم به ویژه هنرمندان معرفی کرد. وی با برشمردن اهداف جشنواره از جمله کشف استعدادهای جدید و ترویج پژوهشهای دینی ابراز امیدواری کرد آستان قدس رضوی هم در بعد نظری و هم در بعد عملی کمک کند تا شهر مشهد تبدیل به پایگاه فیلم دینی شود.

محسن مومنی شریف، دیگر سخنران این دیدار، با اشاره به خواستگاه هنر که همانا دین است، هنرمندانی که در جشنواره حضور دارند را افرادی دانست که میخواهند از هنر خود برای تبلیغ دین استفاده کنند.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین