عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۲۱۴
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
آیت الله شاه آبادی:
عضو خبرگان رهبری گفت: امر به معروف و نهی از منکر از فریضه های اصلی دین اسلام است که اگر کسی نبست به انجام آن کوتاهی کند و انجام ندهند عادل نیست.
عقیق:آیت الله نصرالله شاه آبادی در گردهمایی طلاب جهادی گروه طلایه داران امربه معروف ونهی از منکر بشیر در سالن کوثر سازمان تبلیغات اسلامی قم با اشاره به اهمیت فریضه ی امربه معروف بر توجه متدینین به این فریضه تاکید کرد.

استاد حوزه در حضور 250 نفر از طلاب آمر به معروف و ناهی از منکر گروه بشیر اظهارداشت: برتری امت اسلام نسبت به امم دیگر، وجوب امربه معروف و نهی از منکر است و بنا بر آیه شریفه « کنتم خیر امه اخرجت للناس تامرون بالمعروف و تنهون عن المنکر» اجرای فریضتین را سبب برتری امت اسلام دانست.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر هر روز همه  متدینین جامعه بخصوص طلاب حوزه علمیه به صورت لسانی به منکرات تذکر دهند منکری در جامعه باقی نخواهد ماند.

وی  خاطر نشان کرد: با تذکر زبانی منکرات از جامعه رخت خواهد بست و اینکه در جامعه شاهد وجود منکرات هستیم به جهت عدم التزام به این فریضه ی بزرگ الهی می باشد.

استاد اخلاق حوزه  برخورد اسلامی و زبان نیکو را در امربه معروف از لوازم آن دانست و تاکید کرد اگر می خواهیم امربمعروف اثر کند از هرگونه شدت و خشم باید پرهیز نمود.

در ابتدای این همایش حجت الاسلام مجید بیک زاده گزارشی از فعالیت های گروه جهادی طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر ارائه کرد.


منبع:حوزه



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین