عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۲۰۵
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲
کتاب بحر خروشان (شرح حال عالم ربانی سیدعلی قاضی(ره)) مشتمل بر مباحثی ولایتمداری و عشق به خاندان خاتم پیامبران(ص) به قلم حسین روحانی نژاد منتشر شد.
عقیق:به نقل از سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، چاپ چهارم کتاب «بحر خروشان (شرح حال عالم ربانی سیدعلی قاضی(ره))» به قلم حسین روحانی نژاد منتشر شد.

بنابر این گزارش، در این کتاب، سخن درباره یکی از اولیای الاهی و عالمان ربانی است که علم و عرفان، فقه و فرزانگی، معرفت و محبت، شریعت و طریقت و در نهایت سیادت و حقیقت را یکجا در خود گرد آورده است.

کتاب «بحر خروشان» از سه بخش تشکیل شده است:

بخش اول: زیستنامه؛ فصل اول: سیمای استاد عارفان، فصل دوم: عارفی از کاروان کرامت کوثر، فصل سوم: جوانی، جویای معرفت؛ فصل چهارم: نماد ادب و عطوفت با پدر؛ فصل پنجم: مخالفت ظاهربینان با مرحوم قاضی؛ فصل ششم: عارف بلندآوازه در عرصه علم و اندیشه؛ فصل هفتم: در محضر ارباب علم و معرفت؛ فصل هشتم: استاد عارفان.

بخش دوم: مکتب فکری و دیدگاه های علامه سیدعلی قاضی(ره)؛ فصل اول: ولایتمداری و عشق به خاندان خاتم پیامبران(ص)؛ فصل دوم: دیدگاه های علامه سیدعلی قاضی.

بخش سوم: مکتب عملی و روش تربیتی مرحوم قاضی(ره)؛ فصل اول: منزلت و نقش مرحوم قاضی در تحولات معنوی؛ فصل دوم: روش مرحوم قاضی در تربیت خانواده؛ فصل سوم: روش مرحوم قاضی در تربیت شاگردان؛ فصل چهارم: نکاتی درباره ویژگیهای مرحوم قاضی در سیر و سلوک؛ فصل پنجم: مکاشفات و کرامات.


منبع:شسبتان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین