عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۱۱۲
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۴
مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: مردم می‌توانند برای وقف قرآن و شرکت در طرح «نور باران» از دو طریق مشارکت داشته باشند.
عقیق:حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی، مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در گفت‌و‌گویی در استان مرکزی، گفت: شرکت در طرح نورباران؛ چاپ و توزیع قرآن با مشارکت خیرین، به دو شیوه امکان پذیر است. اول اینکه مردم و خیرین می‌توانند برای چاپ و توزیع هر جلد قرآن کریم مبلغ یک‌صد هزار ریال را به شماره حساب ۱۷۳۷۸۴۱۵۲ نزد بانک ملت شعبه امیرکبیر اراک به نام اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی استان مرکزی واریز کنند.
وی تصریح کرد: در شیوه دوم مردم می‌توانند با اهدای قرآن‌های نو و بلااستفاده در منازل به دفاتر تبلیغات اسلامی و مؤسسات قرآنی، خانه قرآن شهری و روستایی و دبیرخانه اجرای طرح نور باران؛ دارالقرآن‌الکریم استان مرکزی، در این طرح شرکت کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۳۶۶۰۹۰۴ تماس حاصل نمایند.
حجت‌الاسلام شفیعی با بیان اینکه پوسترهایی جهت اطلاع مردم از نحوه شرکت در طرح نور باران در سطح استان چاپ و توزیع شده است، اظهار کرد: ما از تمام تلاش خود برای تقویت و توسعه مبانی قرآن استفاده می‌کنیم امید است شرکت مردم در طرح نور باران زمینه رونق و پیاده‌سازی مفاهیم دینی و قرآنی را در جامعه فراهم کند.
وی توزیع قرآن‌های اهدایی در طرح نور باران را مساجد، مدارس، مناطق محروم و ... عنوان کرد و گفت: عموماً قرآن‌های اهدایی جنبه استفاده عام دارند و خیرین نیز قید اهدا به شخص خاص را منتفی می‌کنند، اما اگر برای ما مسجل شود که خانواده‌ای به دلیل عدم استطاعت مالی قرآن در منزل ندارد ما از عواید طرح، قرآن به این خانواده اهدا می‌کنیم.
حجت‌الاسلام شفیعی در پایان گفت: قرآن‌های اهدا شده توسط مردم، وقف جلسات و برنامه‌های قرآنی می‌شوند و استفاده عام‌المنفعه دارند، ترویج فرهنگ قرآنی نیاز به کتاب قرآن دارد این درحالی است که بسیاری از مناطق و مساجد ما از دسترسی به این کتاب حتی در حد کم هم محروم هستند.

منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین