عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۰۹۸
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۷
عضو مجلس خبرگان رهبری:
نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه اسلامی گفت: نماز كلید همه موفقیت‌ها و نصرت‌ها است.
عقیق: آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، در دیدار شماری از مسئولان فرهنگی استان خراسان شمالی اظهار داشت: به برکت انقلاب و خون شهدا اقدامات خوبی در حوزه نماز انجام شده است، لیکن با وجود اقدامات انجام شده هنوز حقیقت نماز به نحو شایسته در جامعه تبیین نشده است.

وی با اشاره به اینکه به خاطر اینکه نماز به نحو شایسته در جامعه تبیین نشده مردم نیز نسبت به نماز بی تفاوت شده و به این فریضه الی عشق نشان نمی دهند، افزود: باید همه تلاش کنیم نماز را قدر دانسته و این نور چشم رسول خدا(ص) را احترام كنیم و آثار و برکات اقامه نماز را در بین نسل جوان تبیین و نهادینه کنیم.

عضو دوره مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نماز سیر و سلوک عارفانه انسان برای رسیدن به بالاترین مقام های دنیوی و اخروی است، گفت: لازمه برکت در تمام امورات زندگی این است که حداقل به مدت 20 دقیقه فعالیت های خود را تعطیل و به اقامه نماز اول وقت بپردازیم و این کار را هم باید نخست از خودمان آغاز کنیم.

وی با اشاره به اینکه نماز بالاترین درجه راز و نیاز با یگانه معبود عالم است، تاکید کرد: اقامه نماز اول وقت در سطح ادارات، سازمان ها، مدارس و دانشگاه ها نیز باید تقویت شود و این یک رسالت مهم است که همه باید برای احیای نماز تلاش کنیم.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری گفت: باید متولیان فرهنگی و مذهبی بیش از پیش تلاش کنند تا فرهنگ اقامه نماز را بیش از پیش در بین اقشار مختلف جامعه به‌ ویژه نسل جوان و نوجوان تبلیغ و ترویج کنند.

وی با بیان اینکه شرط قبولی همه طاعات و عبادات نماز است، خاطرنشان کرد: باید توجه ویژه ای نسبت به اقامه نماز داشته باشیم چرا که نماز اصول دین است و راز رسیدن به همه مدارج و موفقیت های دنیوی و اخروی نماز است.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین