عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۰۸۲
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳
آیت الله ناصری:
استاد اخلاق حوزه گفت: مهمترین وظیفه جوان بندگی خداست، پس جوانان باید ارتباط خود با خدا را به خوبی برقرار کند، آگاه باشید و تقوی را حفظ کنید تا بوسیله تقویٰ حفظ شوید.
عقیق: آیت الله محمد علی ناصری، امروز  در جمع قشرهای مختلف مردم در مسجد کمرزین در خصوص ارزش و اهمیت دوره جوانی گفت: یکی از نعمت های بزرگی که خداوند به بندگانش عطا می نماید، نعمت جوانی است

وی افزود: آیات قران فراوان و روایات متعدد در این زمینه نشان دهنده اهمیت آن است.

آیت الله ناصری با بیان اینکه با بررسی آیات قرآنی در می یابیم که خداوند خیلی به جوانان بها داده است، اظهار داشت پیامبر(ص) نیز در بسیاری از زمینه ها و حتی میدان های به جوانان بها می دادند و اعتماد کرده اند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: طبق روایات وارده یاران حضرت مهدی(عج) و کسانی که زمینه سازی ظهور آن حضرت را مهیا می کنند بیشتر از جوانان هستند.

 آیت الله ناصری با تاکید بر اینکه جوانی نعمت بزرگی است که باید قدر آن را دانست اظهار داشت: چرخ های اقتصاد هر مملکتی   متکی به تلاش جوانانش است.

وی با اشاره به  اینکه حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند، «أَلَا فَصُونُوهَا وَ تَصَوَّنُوا بِهَا.( نهج البلاغة، ص  284.)» آگاه باشید و تقوی را حفظ کنید تا بوسیله تقویٰ حفظ شوید، شما در جمیع اعمال و رفتار و کردارتان، تقوا را رعایت کنید تقوا هم شما را حفظ مي‌کند؛ یعنی آداب و رسومی که شرع مقدس برای من تعیین کرده است، رعایت بکنم؛ در نتيجه تقوا هم روح و جسم من را محافظت مي‌کند؛ روح من را از انحراف، از آلودگی، از حجاب‌های ظلمانی، حفظ مي‌کند و نمی گذارد آسيبي به آن برسد.

استاد برجسته اخلاق حوزه علمیه در پایان با بیان اینکه باید  در جامعه به جوانان بها داد اظهار داشت: جوان نیز باید به وظایف اش به خوبی عمل کند و مهمترین وظیفه جوان بندگی خداست؛ پس جوانان باید ارتباط خود با خدا را به خوبی برقرار کند و پس از آن واجبات و محرمات را در زندگی روزمره خود رعایت کند.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین