عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۰۵۵
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
آن اوایل یک دوربین قدیمی ۱۱۰ داشتم که وقتی در روستا بودم طبیعت و زمانی هم که به قزوین می‌آمدم از حوزه و طلبه‌ها عکاسی می‌کردم و دوستان هنرمندی هم داشتم که عکس‌هایم را از نظر هنری تایید می‌کردند و همین امر تشویقی بود تا عکاسی را دنبال کنم و فوتوبلاگی برای نمایش آن‌ها درست کنم .
عقیق:حجت الاسلام داوود نوروزی یکی از روحانیون حوزه علمیه قزوین و از هنرمندان عرصه عکاسی و وبلاگ نویسی در این استان است؛ طلبه‌ای که در سنین نوجوانی وارد حوزه علمیه شد و حالا در آستانه چهل سالگی مشغول تحصیل درس خارج در حوزه علمیه قزوین بوده و همچنین امام جماعت مسجد شیشه‌گر‌ها است. 

این روحانی دستی هم در عکاسی، وبلاگ نویسی و باغبانی دارد. 

گفتگو با این روحانی را از سال‌های ابتدایی ورودش به حوزه آغاز کردیم و به بررسی فضای مجازی و تبلیغ دین، که خود یکی از فعالان این عرصه است را انجام دادیم. 

حجت الاسلام نوروزی به سبک زندگی خانواده‌ها اشاره و اظهار کرد: اگرچه دینداری مشکل‌تر شده، اما اگر کسی بخواهد می‌تواند از عهدهٔ این کار بربیاید و وجود ماهواره‌ها و اینترنت و تغییر سریع سبک زندگی‌ها شاید امروزه دینداری را سخت‌تر از گذشته کرده باشد.

وی ادامه داد: کمبود بودجه از جمله مشکلات بزرگی است که باعث می‌شود نتوانیم برنامه‌های جذابی برای مردم جامعه و جوانان تدارک ببینیم و آن‌ها را به اماکن و تجمعات مذهبی علاقمند کنیم و با تمام این صحبت‌ها حدیث زیبایی از رسول اکرم (ص) در خصوص دینداران آخرآلزمان وجود دارد که خطاب به امام علی (ع) می‌فرمایند: عجیب‌ترین و مهم‌ترین مردم کسانی هستند که ایمانشان بر‌تر و یقینشان کامل‌تر است. 

حجت الاسلام نوروزی به فعالیت های عکاسی و باغبانی اشاره کرد و بیان داشت: آن اوایل یک دوربین قدیمی ۱۱۰ داشتم که وقتی در روستا بودم طبیعت و زمانی هم که به قزوین می‌آمدم از حوزه و طلبه‌ها عکاسی می‌کردم و دوستان هنرمندی هم داشتم که عکس‌هایم را از نظر هنری تایید می‌کردند و همین امر تشویقی بود تا عکاسی را دنبال کنم و فوتوبلاگی برای نمایش آن‌ها درست کنم و چون خداوند بهترین هنرمند و عکس هم نگاه کردن ظریف و دقیق‌ به نعمت‌های الهی است.

امام جماعت مسجد آقا سید کاظم از وبلاگ‌هایش هم این طور می‌گوید: حدود سه سال پیش یک وبلاگ برای روستای پررود از توابع رودبار شهرستان ایجاد کردم که اخبار و مطالب و عکس‌های مربوط به روستا را در آن قرار می‌دهم و یک وبلاگ شخصی هم دارم که مطالب دینی و مناسبتی را به اشتراک می‌گذارم و به عنوان نمونه در ماه رمضان شرح دعاهای هر روزه و در ماه محرم محتوایی مربوط به واقعه عاشورا را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهم و در یکی از شبکه‌های اجتماعی نیز صفحه‌ای به نام راهیان نور را مدیریت می‌کنم که تمام افرادی که به این سفر رفته‌اند عکس‌ها و خاطرات و دلنوشته‌های خود را در آن صفحه به اشتراک می‌گذارند. 

این هنرمند طلبه خاطرنشان کرد: هر وقت فرصت کنم حتما برای کمک به پدرم به روستا می‌روم، چون به عنوان یک فرزند وظیفه من است که در آبیاری و چیدمان محصول و سایر کارهای باغ به پدرم کمک برسانم. 

حجت الاسلام نوروزی به کمبود فضای آموزشی در استان اشاره و بیان داشت: در قزوین هنوز هم علاقمندان زیادی برای ورود به حوزه وجود دارد که آن را می‌توان از تعداد زیاد شرکت کنندگان در آزمون ورودی هر سال متوجه شد، اما متاسفانه به دلیل کمبود فضا و حوزه، میزان پذیرش طلبه در قزوین بسیار اندک است و بسیاری از داوطلبان مستعد و علاقمند پشت درهای حوزه می‌باشند.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین