عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۰۱۸
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳
ولایت مداری آنان علاوه بر عشق و دلدادگی در برابر امام زمان (ع)، در اطاعت از فرامین ایشان عینیت می‌یابد. آنان بازوان پرتوان مهدی (عج) و در برابر او تسلیم محض و مطیع محض و «مُجِدُّونَ فُی طاعَةِ اللّهِ وَ طاعَتِهِ» هستند.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین رحیم کارگر، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در کانال تلگرامی آینده نگاری ایران می نویسد:

یاری واقعی آن است که همیشگی و واقعی و پایدار باشد و بر اساس مسائل سیاسی و فرهنگی و اجتماعی تغییر نیابد. یاران حضرت مهدی (عج)، چنین افرادی هستند و با وفاداری و تعهد کامل  و ثبات قدم، به یاری آن حضرت(عج) می شتابند. آنان امام خود را به شایستگی می شناسند و به او اعتقاد دارند (اَلْقائِلینِ بِاِمامَتِّهِ). این معرفت، شناخت شناسنامه ای نیست بلکه معرفت به حق ولایت است.

از این رو، به امامشان عشق می ورزند و دلهای آنان از محبت مهدی (ع) لبریز است. بر لوح دل آنان جز الف قامت مهدی (ع) نوشته ای نیست. این شیدایی به  حدی است که برای تبرّک، دست بر زین اسب امام(عج) می کشند و تبرّک می جویند. آنها به هنگام نبرد پروانه وار شمع وجود مهدی (ع) را در میان می گیرند و از او  محافظت می کنند«یتمَسَّحُونَ بِسَرْجِ الاِمامِ یُطْلُبُونَ بِذلِکَ الْبَرَکَةَ وَ یَحَفُّونَ بِهِ یَقُونَهُ بِاَنْفُسِهِمْ فِی الْحَرْبِ...»

ولایت مداری آنان علاوه بر عشق و دلدادگی در برابر امام زمان (ع)، در اطاعت از فرامین ایشان عینیت می یابد. آنان بازوان پرتوان مهدی (عج) و در برابر او تسلیم محض و مطیع محض هستند. تمام تلاش آنها همین است که فرامین امامشان را اجرا کنند «مُجِدُّونَ فُی طاعَةِ اللّهِ وَ طاعَتِهِ». آنها مهدی (ع) را محور، قلّه و چشم انداز تمام حرکت ها و جهت گیری های خود می دانند و در راستای کمک به آرمان ها و منویات و تدابیر او گام بر می دارند و به دلالت او و با انگشت اشاره او حرکت می کنند.

هر چه امام(عج) دستورشان دهد، انجام می دهند. در برابر فرمان امامشان از کنیز زرخرید، مطیع تـرنـد «وَ هـُمْ اَطـْوَعُ مـِنَ الاَْمَةِ لِسَیِّدِها». به تعبیر امروزه آنان در برابر قرائت امام زمان(عج)، از خود قرائتی جدا ندارند.

 

گفتنی است، کانال آینده پژوهی آینده نگاری ایران به نشانی IranianForesight@ در دسترس کاربران است.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین