عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۹۳۵
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴
حسام‌الدین سراج در بزرگداشت مرحوم سلیم مؤذن‌زاده:
یکی از خوانندگان کشورمان گفت: مرحوم مؤذن‌زاده اردبیلی درباره انتخاب شعر و سرمایه شعری واقعاً سرمایه‌دار بود؛ به زبان فارسی، ترکی و عربی شعر می‌خواند؛ در یک آنْ لحن و زبان شعر را تغییر می‌داد.
عقیق: آیین پاسداشت زنده‌یاد استاد سلیم موذن‌زاده اردبیلی مداح اهل بیت(ع) امشب (دوشنبه 20 دی ماه) با عنوان «مرصع‌خوان خورشید» تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

حسام‌الدین سراج از خوانندگان کشورمان در بخشی از این مراسم گفت: آنچه که بیش از پیش استاد مؤذن‌زاده را ماندگار کرد، صدق و صفای او بود.

وی اظهار داشت: در وجود هر خواننده‌ای اگر صدق و صفا باشد قاعدتاً بر دل‌ها تأثیر خواهد داشت و استاد سلیم مؤذن‌زاده براساس ارادتی که به خاندان اهل بیت علیهم‌السلام داشت توانست بر مردم اثرگذار باشد.

این خواننده کشورمان تصریح کرد: صدای مرحوم مؤذن‌زاده معمولاً از بم خاص شروع می‌شد و ناگهان صدای بم را تبدیل به اوج می‌کرد به طوری که حتی اگر نیم ساعت یا بیشتر هم می‌خواند هیچ کسی خسته نمی‌شد و هر جا اراده می‌کرد اوج بخواند، اوج می‌خواند.

وی ابراز داشت: مرحوم مؤذن‌زاده اردبیلی درباره انتخاب شعر و سرمایه شعری واقعاً سرمایه‌دار بود؛ به زبان فارسی، ترکی و عربی شعر می‌خواند؛ در یک آنْ لحن و زبان شعر را تغییر می‌داد.

سراج خاطرنشان کرد: سلیم مؤذن‌زاده وقتی می‌خواند تماشایی بود؛ دیدن هنر ایشان و شگفتی‌های وجودی ایشان واقعاً جالب بود.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین