عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

همچنین شاعران جوان آئینی اشعار خود را قرائت نمودند و آثارشان توسط استاد صمیمی و دیگر شاعران مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
عقیق: سومین جلسه از دوره هشتم آموزش شعر و تصنیف آئینی «حلقه ریّان» صبح امروز با حضور حاج محمد صمیمی و جمعی از شاعران آیینی کشور در محل باشگاه خبرنگاران تسنیم برگزار شد.

در این مراسم  حاج محمد صمیمی به بیان نکاتی درباره شعر آیینی و سرودن تصانیف پرداخت.

همچنین  شاعران جوان  آئینی اشعار خود را قرائت نمودند و آثارشان توسط استاد صمیمی  و دیگر شاعران مورد  نقد و بررسی قرار گرفت.

حلقه ی شعری ریان، با هدف ارتقاء و اعتلای فرهنگ غنی عاشورایی و ادبیات آئینی، فعالیت هنری آئینی خود را از سال 1391 زیر نظر استاد " حاج محمد صمیمی " آغاز نمود.
در سلسله جلسات حلقه ی شعری ریان عمدتاً مطالبی پیرامون شعر و تصنیف ( نوحه و سرود ) آئینی از قبیل کشف مضامین، ملودی ، ریتم ، آوای موسیقایی کلمات، بحر های وزنی، شاعرانه اندیشیدن و ... توسط استاد "حاج محمد صمیمی" و دیگر اساتید برجسته ی شعر و ادبیات فارسی بعنوان اساتید مهمان آموزش داده می شود. حلقه ی ریان در فضای مجازی دارای نشانی اینترنتی www.halgherayyn.ir صفحه ی اینستاگرام به آدرس instagram.com/halghe.rayyan
و نیز دارای کانال تلگرام به آدرسtelegram.me/halghe_rayyan جهت اطلاع رسانی و انتشار مطالب چند رسانه ای آموزشی و همچنین دارای گروه های نقد شعر برای نقد اشعار اعضای مجموعه می باشد.
حلقه ی شعری ریان از سال 1391 تا کنون هفت دوره ی آموزش شعر و تصنیف آئینی، سه دوره کارگاه شعر با حضور اساتید برجسته ی شعر و ادبیات فارسی بعنوان اساتید مهمان و با موضوعات مختلفی از قبیل شناخت اشعار نیمایی و نگاه نو، بررسی سبک خراسانی و هندی در اشعار بیدل دهلوی و صائب تبریزی و هم چنین جلوه های آئینی اشعار حافظ شیرازی و چهار کنگره ی شعری با موضوعات :
امام زمان ع، حضرت خدیجه س، حضرت زهرا س، امام حسن ع، حضرت ام البنین س و کنگره ای با موضوعیت محرم برگزار نموده که اشعار هر کنگره در دفترچه هایی با نام همان کنگره به چاپ رسیده است.
مجموعه ی حلقه ی ریان با رایزنی های انجام شده با شهرداری تهران امکان استفاده از کتابخانه های عمومی شهر تهران را فقط برای اعضای خود فراهم خواهد آورد.
از فعالیت های جانبی این مجموعه نیز می توان از برگزاری اردوی آموزشی و نیز فراخوان دعوت به راهپیمایی عظیم یوم الله 22 بهمن در جهت تجدید بیعت با آرمان های امام خمینی (ره) و نظام و رهبری انقلاب اسلامی نام برد.
با توجه به اهداف فرهنگی این مجموعه و در راستای ترویج هنر آئینی، کارگروه هایی جهت بررسی و برگزاری دوره های آموزشی تئاتر و سرود آئینی تشکیل شده اند .















ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین