عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۸۵۰
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
تشییع با شکوهِ این شهدا که در افکار عمومی با نامِ «شهدای غواص» شناخته می‌شدند، نامِ «عملیات کربلای4» را از محافل تخصصی و تاریخی، به میان توده‌ی مردم کشاند
عقیق:«عملیات کربلای4» به تاریخ 3 دی ماه 1365 شمسی، در منطقه‌ی عملیاتی «غربِ اروند رود» با رمز مقدس «محمد رسول الله(صلوات الله علیه)» آغاز شد. هدف از این عملیات، رسیدن به جاده‌ی «بصره-العماره» و در نهایت، قطع ارتباط استان «بصره» با شمالِ «عراق» و سقوط این استان بود. به اعتقاد صاحب‌نظران، در صورت محقق شدن اهدافِ از پیش تعیین شده‌ی این عملیات، سرنوشتِ نهایی جنگ رقم می خورد. اما با با پشتیبانی اطلاعاتی سنگین سرویس‌های جاسوسی غرب و خیانتِ برخی عناصر داخلی، زمان و منطقه‌ی عملیاتی برای دشمنِ بعثی مشخص شد و بخش اعظمی از ماشینِ جنگی صدام، در منطقه‌ی «ابولخصیب»، مقابل رزمنده‌گان پاس دار و بسیجی، آرایش جنگی گرفت. تنها 24 ساعت پس از آغاز «عملیات» برای تمامی فرمانده‌هان میدانی و قرارگاهی مسلم شد امکان رخنه به هیچ محوری برای تداوم عملیات و نفوذ به خطوطِ دشمن وجود ندارد. به این ترتیب، کُدِ پایانِ عملیات، به تمامی یگان‌های عمل کننده، ابلاغ شد. 
نامِ عملیات «کربلای4» در سال 1394 شمسی، با پیدا شدنِ پیکر تعدادی از شهدای این عملیات بر سر زبان‌ها افتاد. تشییع با شکوهِ این شهدا که در افکار عمومی با نامِ «شهدای غواص» شناخته می‌شدند، نامِ «عملیات کربلای4» را از محافل تخصصی و تاریخی، به میان توده‌ی مردم کشاند و آن را به عنوان نمادی از مظلومیت ایران در جنگ تحمیلی جاودانه کرد.
 
آن چه خواهید دید، گزارشی است از تلویزیون «فرانسه» که روز 5 دی ماه 1365 شمسی(دو روز پس از آغاز «عملیات کربلای4») پخش شده:
 
هدیه به ارواح بلندپرواز شهدای «عملیات کربلای 4»، صلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم


دریافت

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین