عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۸۴۰
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱
تولیت آستان قدس رضوی:
تولیت آستان قدس رضوی گفت: با اینکه عمیقا به تاثیرگذاری منبر، روضه و هیات باور داریم اما مبلغان نباید از ابزارهای جدید ارتباطی و تبلیغی نیز غفلت کنند.
عقیق:همایش سراسری «روش‌های تبلیغ در فرهنگ رضوی» از سری برنامه های چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع)؛ با حضور و سخنرانی آیت ا...رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، حجت الاسلام خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور و حجت السلام مرویان حسینی دبیر این همایش در مشهد برگزار شد.

تولیت آستان قدس رضوی در آیین اختتامیه این همایش گفت: با وجودی که عمیقا به تاثیرگذاری منبر، روضه و هیات باور داریم اما مبلغان نباید از ابزارهای جدید ارتباطی و تبلیغی نیز غفلت کنند.

آیت ا... سیدابراهیم رئیسی افزود: اکنون فضای دیجیتال، تمام لایه های زندگی فردی، جمعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را دچار تحول کرده و از این فضا نمی توان فاصله گرفت.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از این فضا، تاکید کرد: امروز با همه همتی که مبلغان ما به خرج داده اند با کسانی مواجه هستیم که با وجود علاقه و محبت به دین و اهل بیت (ع) با اولیات مسایل شرعی نیز آشنا نیستند.

وی اساس توفیق مبلغان اسلامی را خشیت از خداوند دانست و گفت: دیگر لازمه تاثیر سخن علما و مبلغان عمل آنان است و یکی از رموز تاثیرگذاری تبلیغ، قاطعیت است یعنی حالت تزلزل و تاثیرپذیری از مخالفان نباید در امر تبلیغ راه داشته باشد.

آیت ا... ابراهیم رئیسی،  افزود: نکته دیگری که در امر تبلیغ دین موثر است مخاطب شناسی است که باید رعایت شود مثلا امام رضا (ع) پرسشهای پیچیده توحیدی را همه جا مطرح نمی کردند و به ویژه در مسایل کلامی سطح دانش و فهم مخاطب را لحاظ می کردند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به سفر اخیر خود به عراق افزود: بیشترین جریانات انحرافی فکری اسلامی در عراق و به خصوص در نجف شکل می گیرد و به مسایل امنیتی تبدیل می شود و دلیل آن این است که افرادی که به این مسایل گرایش می یابند پایه های اعتقادی شان به شکل اساسی شکل نگرفته است.

آیت ا... ابراهیم رئیسی افزود: در حالی که ما کانالی تلویزیونی به نام امام رضا(ع) نداریم برخی به نام امام حسین(ع) و سایر امامان (ع) شبکه تلویزیونی راه اندازی کرده اند و قمه زنی را ترویج می کنند.

وی گفت: ما هفته وحدت برگزار می کنیم و در مقابل جریاناتی انحرافی هفته برائت برگزار می کنند و هم اکنون کتاب یا فیلمی با سرمایه گذاری بسیار در حال نگارش و ساخت است که مضمون آن اهانت به همسران رسول خدا و سایر مقدسات دینی و اختلاف افکنی بین مسلمانان است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور نیز در این همایش با اشاره به توسعه فضای مجازی در جهان امروزگفت: جهان امروز جهانی است متفاوت از دهه های قبل.چون میزان تولید اطلاعاتی که  صورت میگیرد برابری می کند با دهها و صده های قبل ، خواهش می کنم از حوزه های علمیه از افاضل که بیشتر داخل فضای مجازی بشوندو جنبه های منفی آن را شناسایی کنند و جلو این جنبه های منفی را بگیرند.

وی افزود: باید بومی سازی در این زمینه صورت بگیرد و ما باید به گونه ای  حرکت کنیم که دشمن از تولید اطلاعات ما عقب بماند و نتواند حرکت بکند.

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، در اختتامیه همایش روش های تبلیغ در فرهنگ رضوی گفت: مردم ما در ابتدا به مناسبت دهه کرامت و ایام سالروز ولادت با سعادت حضرت امام رضا(ع) و کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) احیاگر امر امام و مروج فرهنگ رضوی شدند. اما در ادامه این حرکت ارزشمند به طول سال تسری یافت و دهه کرامت به طول سال توسعه پیدا کرد.

سید جواد جعفری، حضور امام رضا(ع) در ایران را یکی از توفیقات بزرگی که خداوند متعال به ملت ایران عطا کرده دانست و تصریح کرد: میزبانی تنها امام معصوم، میهمان سرزمین ایران، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) ملت بزرگ ایران را بر آن داشت که به شکرانه این میزبانی و به احترام امام رضا (ع) به پا خاسته تا در جهت ترویج فرهنگ رضوی قیام کند.

وی ادامه داد:یکی از برنامه هایی که که جایش در منظومه جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام خالی بود موضوع روش های تبلیغ در فرهنگ رضوی می باشد که خوشبختانه این خلاء را اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برطرف کرد.

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، همایش روش های تبلیغ در فرهنگ رضوی را یکی از مصادیق توسعه زمانی برنامه های دهه کرامت عنوان و اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در سیاستگذاری های جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در این دوره انجام شده است تسری برنامه ها به طول سال می باشد به نحوی که علاوه بر دهه کرامت، برنامه های حوزه فرهنگ رضوی در طول سال نیز جاری باشد و لذا برگزاری همایش روش های تبلیغ در فرهنگ رضوی به این زمان موکول شده است.


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین