عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۸۲۷
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
آیت الله نوری همدانی:
حوزه/ حماسه ۱۹ دی، قیام تاریخی و از مسائل بسیار مهم در کشور است، زیرا این انقلاب موجب بیداری و شور در کشور شد و سرانجام زمینه پیروزی انقلاب را فراهم کرد.
عقیق:حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار اعضای  ستاد دهه بصیرت(یوم الله 19 دی)  گفتند: قیام و جهاد از موضوعاتی است که خدای  متعال دستور آن را در کنار تبلیغ به پیامبر خاتم(ص) داده بودند و گفتند:  اساسا هیچ تبلیغ  و انقلابی بدون قیام و جهاد محقق نمی شود.

این مرجع تقلید تصریح کردند: این مسئله  تنها اختصاص به پیامبر خاتم(ص) ندارد، بلکه سایر انبیاء الهی هم مأمور به  قیام بودند.

معظم له به قیام و انقلاب امام راحل اشاره  و بیان داشتند: امام راحل نیز به خوبی این مسئله را درک و به اجرا در آوردند و اگر چه در مسیر راه با مشکلات و سختی های زیادی مواجه شدند،‌ ولی در نهایت با حمایت روحانیت و آحاد مختلف به پیروزی رسیدند.

ایشان با تاکید بر این که حماسه ۱۹ دی باید برای همیشه درتاریخ ماندگار شود ابراز داشتند:  دشمن برای از بین بردن قیام برنامه های وسیعی را اجرا کرده بود و از جمله آن اهانت به امام  (ره) در 17 دی در روزنامه اطلاعات بود بعد از این اتفاق، مردم نتوانستند این توهین را تحمل و به بیت علما و مراجع رهسپار شدند و  حادثه 19 دی را در قم رقم زدند.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزودند: بعد از حماسه 19دی و کشتار مردم در میدان شهدای قم به وسیله عوامل رژيم،  شهرهای دیگر نیز برای گرامیداشت این روز قیام خود را شروع کردند که نهایتا منجر به تحول عظیم و سر آغاز حماسه های متعدد در کشور و مقدمه برای پیروزی انقلاب شد.

معظم له بیان داشتند: در حال حاضر انقلاب موجب تحول اساسی در منطقه  و برکات زیادی شده است و توانسته هیمنه دو ابر قدرت شرق وغرب را در هم بکشند و از بین ببرد.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین