عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۸۲۵
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴
آیت الله استادی:
مبلغ دین باید مطالبی را بیان کند که از محکمات بوده و خدشه ای در آن وارد نشود؛ نباید سخنان بی سند به مردم عرضه کرد، چون تبلیغ به معنای رساندن است؛ پس باید مطالب محکم و مستند به جامعه برسد.
عقیق:دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: مبلغ دین باید مطالبی را بیان کند که از محکمات بوده و خدشه ای در آن وارد نشود؛ نباید سخنان بی سند به مردم عرضه کرد.

آیت الله استادی در گردهمایی معاونین تبلیغ و رابطین طرح هجرت استانی حوزه که در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار شد، اظهار داشت: یکی از نکات مهم برای مبلغان، تفکر درگفته هاست؛ به این معنا آنچه را که گفته ایم، آیا در ما وجود دارد یا خیر؟.

او ابراز داشت: تبلیغ با عمل از مباحث بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشت؛ هیچگاه جایگاه سخن همانند عمل نخواهد بود؛ زیرا با عمل می توان در دیگران تأثیر گذاشت.
دبیر شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: در حالات  آیت الله میلانی(ره) آمده است  به مبلغان، توصیه می کردند هنگام حضور در روستاها برای تبلیغ پولی نگیرید و عنوان کنید پول نمی گیرید؛ چون با این کار خود آنان را متوجه می کنید مزد فعالیت شما بسیار بالاتر از پولی است که به شما می دهند.

او تصریح کرد: اینکه ما نماز جماعت صبح یا سخنرانی را به جهت حضور حداقلی مردم ترک کنیم، مناسب نیست؛ اگر توانستیم برای تعداد کمی از مردم این برنامه ها را داشته باشیم و از میان آنان افرادی تربیت شده و ورزیده گردند و به جامعه عرضه نماییم، کار مهمی انجام داده ایم.
استادی اظهار داشت: باید به ارزش کار خود پی برده و برای آن احترام قائل باشیم  در این صورت مشقات و مشکلات را نیز تحمل خواهیم کرد، مبلغان نباید از بیان کلمه «نمی دانم» خجالت بکشند؛ زیرا در دنیای امروز سئوالات و شبهات بسیاری وجود دارد که نیازمند تفکر و تأمل است.

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: مبلغ دین باید مطالبی را بیان کند که از محکمات بوده و خدشه ای در آن وارد نشود؛ نباید سخنان بی سند به مردم عرضه کرد، چون تبلیغ به معنای رساندن است؛ پس باید مطالب محکم و مستند به جامعه برسد.
او بیان داشت: آیت الله مصباح  می گفتند؛ به شرایطی رسیده ایم که باید برگشته و کارهای خود را همانند قبل از انقلاب آغاز کنیم؛ مردم را در مسجد جمع کرده و فعالیتی را آغاز کنیم که آنان متدین شده و از راه نادرست خود برگردند.

استادی اظهار داشت: آقای نبوی(معاون تبلیغ حوزه های علمیه) بیان می کردند برخی از مبلغین در مدارس چنان تأثیری در حجاب دانش آموزان ایجاد کرده اند که محله و روستا را نیز تحت تأثیر قرار داده اند ؛ باید به این کارها امیدوار شده و برای آن ارزش قائل شد.
این استاد حوزه ابراز داشت: باید این نوع از دستاوردها را برای طلاب و مبلغان بیان کرد تا بدانند می توان چنین کارها و خدماتی داشت و در ادامه  این راه قدم بردارند.

منبع:شفقنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین