عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۸۰۶
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
جشن ولادت امام حسن عسکری (ع) در هیئت رزمندگان اسلام
وقتی خود سردمداران نظام استکبار دارند اذعان می کنند که هرچه ما در سوریه و عراق سرمایه گذاری کردیم ایران برداشت کرده ، این معنایش این است که انشاءالله آن وعده هایی که امام(ره) از طرف خداوند داده است محقق می شود.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم ولادت امام حسن عسکری (ع ) با سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری ، مداحی حاج سید مجید بنی فاطمه و حاج سید مهدی میرداماد به همت هیئت رزمندگان اسلام در حسینیه شهدای بسیج برگزار شد .

در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام ماندگاری را بخوانید:

 خیلی فکر می کردم چه تفاوتی در وصایای امام حسن عسکری(ع) با بقیه ائمه وجود دارد تا اینکه خداوند به من عنایت کرد و فهمیدم بقیه ائمه وقتی وصیت می کردند می دانستند که بعد از آن ها امام دیگری هست و مردم به او رجوع می کنند. ولی امام عسکری سلام الله علیه می دانند مردم صدها سال دسترسی راحت و مستقیم به امامشان ندارند لذا باید به ما بسته ای بدهند که مردم اگر رعایت کردند این کمبود دسترسی به امام زمان(عج) جبران بشود. این نکته ممتاز  وصایای امام عسکری(ع) است.

کلام همه ائمه هدی نور است اما وصیت نامه امام حسن عسکری(ع) با این توضیح فرق می کند. ایشان با سه چیز کمبود امام را برای مردم جبران کردند .

یک: خودشان در وصیت سنگ تمام گذاشتند. به تعبیری منشور شیعه بودن را به ما نشان دادند.

یکی از برکات جمهوری اسلامی و این نظام مقدس این است که ده ها هزار طلبه از کشورهای دنیا آمده اند در قم درس خواندند و ده ها هزار نفر هم با هدایت حوزه های علمیه دارند در حوزه های خارج از کشور درس می‌خوانند. من منکر این نیستم که مشکلات هست، ولی همه این مشکلات به این می ارزد که نام شیعه در جهان شنیده شود. بخشی از مشکلات برای سوءمدیریت ها است، مشکلات اگر تقصیر مسئولان است خب شما درست انتخاب کنید. قول وعده های دروغ را نخورید. با خط کش خدا انتخاب کنید. نه با خط کش شکم و..... اگر این نظام درست در ریل اسلام قرار بگیرد این اسلام قرار است پرچمدار تمدن اسلامی در دنیا بشود که امروز با تمام مشکلات دارد می شود.


من در یکی از سخنرانی ها گفتم که وقتی یک ملیون سیاه پوست شعار الله اکبر می دهند خب این تکبیر برای اسلام ناب محمدی است. وقتی خود سردمداران نظام استکبار دارند اذعان می کنند که هرچه ما در سوریه و عراق سرمایه گذاری کردیم ایران برداشت کرده ، این معنایش این است که انشاءالله آن وعده هایی که امام(ره) از طرف خداوند داده است محقق می شود. امام راحل فرموده بود این نظام به دست صاحبش می رسد که انشاءالله می رسد. صدای پایش دارد می آید. این هویت را امام عسکری(ع) پایه گذاری کردند. ایشان می فرمایند: شما باید به صورت شخصی شیعه پیامبر(ص) و آل پیامبر(ع) بمانید. به ما منشور شیعه بودن دادند. در روایات داریم که گفتند اربعین یکی از نشانه ها است.


دو: برای مردم تبیین فرمودند امام شما پشت پرده غیبت است، اما واسطه ها برای رساندن پیام به امام زمان(ع) وجود دارد . یکی شان وکیل امام حسن عسکری(ع) بودند. امام می گوید: هر واسطه ای را سراغش نروید، شیطان بلد است که بدل را درست کند، دنبال هر عمامه به سری نروید، سراغ عمامه به سری بروید که شما را به خدا برساند نه برای منافع خودش شما را جذب کند. سراغ عمامه به سری بروید که هوای همه را داشته باشد نه فقط اطرافیان خودش را . امام(ره) به هیچ هیئتی و مداحی پول نداد ولی همه دنبال او آمدند. شیخ رجب علی خیاط به ما یاد داد که دنبال کسانی بروید که مبلغ خدا هستند نه مبلغ خودشان. آقا دستور می دهند لازم نیست فقط مرا نشان بدهید، ولی بعضی ها چند شبکه ماهواره ای درست کردند که فقط آنها را نشان می دهد. این ویژگی دوم است. و ملاک به ما می دهد.

سه: امام حسن عسکری(ع) فرمودند:خیلی دعا کنید برای ظهور پسرم مهدی(عج). بیایید امشب از امام عیدی بخواهیم که به ما یاد داده اند  دعای پدر در حق پسر اجابت می شود، ما از شما می خواهیم شما دعا کنید و عیدی به ما بدهید که پسرتان فرجش نزدیک بشود.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین