عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۷۸۲
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۹
امام زمان(عج) از نگاه امام خمینی(ره)/
بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی می‌فرمود: در‌ بعضی‌ روایات یکی از چیزهای مستحب این است که مؤمنین در حال انتظار، اسلحه هم داشته باشند. اسلحه مهیا، نه این‌که اسلحه را بگذارند‌ کنار‌ و بنشینند منتظر!
عقیق: امام‌ خمینی(ره) که در راه سربازی واقعی و یاری امام زمان(عج)، عمر خود را سپری کرد، سخنانی ارزشمند در رابطه با امام عصر(عج) بیان کرده‌ است که بخش سوم آن تقدیم می‌‌شود:

* کسب رضایت‌ حضرت بقیة الله

۱. رهبر همه شما و همه ما، وجود مبارک بقیة الله علیه السّلام است و باید ماها و شماها طوری رفتار کنیم که رضایت آن بزرگوار را که رضایت خداست،به دست بیاوریم.

۲. من امیدوارم که همه خواهرها و برادرها و همه قشرهای این ملت و همه ما، از خدمتگزاران به اسلام و ولی عصر علیه‌السّلام باشیم. ما‌ در‌ یک مملکتی هستیم که مملکت ولی عصر علیه السّلام است و وظیفه آنهایی که در مملکت ولی عصر علیه السّلام زندگی می‌کنند، یک وظیفه سنگین است. نمی‌توانیم ما لفظاً بگوییم ما در‌ زیر‌ پرجم ولی عصر علیه السّلام هستیم و عملا توی آن مسیر نباشیم، چنانچه نمی‌توانیم بگوییم که ما، جمهوری اسلامی داریم و عملا آن‌طور نباشیم، اسلامی نباشیم.

* انتظار یعنی مقابله با ظلم

۱. در‌ بعضی‌ روایات که من حالا نمی‌دانم صحت و سقمش را، هست که یکی از چیزهای مستحب این است که مؤمنین در حال انتظار، اسلحه هم داشته باشند. اسلحه مهیا، نه این‌که اسلحه را بگذارند‌ کنار‌ و بنشینند منتظر! اسلحه داشته باشند‌ برای‌ این‌که‌ با ظلم مقابله کنند، با جور مقابله کنند. تکلیف است. نهی از منکر است. به همه ما ‌تکلیف است که باید مقابله کنیم با این‌ دستگاه‌های‌ ظالم، خصوصا‌ دستگاه‌هایی که با اساس مخالفند.

۲. ما منتظران مقدم‌ مبارکش،‌ مکلف هستیم تا با تمام توان کوشش کنیم تا قانون عدل الهی را در این کشور ولی عصر علیه‌ السّلام‌ حاکم‌ کنیم و از فرقه و نفاق و دغل‌بازی بپرهیزیم و رضای خداوند متعال را در نظر بگیریم.

۳. امیدوارم که ما همه جزء هیئت قائمیّه باشیم و همه به‌ آن‌ وظایفی‌ که اسلام و قرآن، تحت لوای حضرت صاحب علیه السّلام برای ما‌ تعیین‌ فرموده‌اند، عمل کنیم و صورت‌ها را محتوای واقعی به آن بدهیم و الفاظ را معانی حقیقی.

شاید‌ این‌ وصفی که برای حضرت صاحب علیه السّلام ذکر شده است، دنبال همین آیه‌ شریفه‌ که‌ می‌فرماید: «45قُلْ إِنَّما أَعِظُکُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنی وَ فُرادی؛ بگو فقط که‌ شما‌ را‌ یک چیز، موعظه‌ و توصیه می‌کنم، اینکه به صورت دوتا دوتا و تک‌تک، برای خدا قیام کنید.» دنبال همین‌ معنا‌ باشد‌ که همه باید قیام بکنیم. قیام واحد که بالاترین قیام، همان قیام آن شخص واحد است.

و همه قیام ها باید دنبال آن قیام باشد و قیام لله باشد. خدای تبارک و تعالی‌ می‌فرماید‌ که: قل إنّما أعظکم بواحدةY به امت بگو که فقط من یک موعظه دارم به‌ شما‌ و آن موعظه این است که، قیام کنید و قیام لله باشد. قیام‌ لله‌ کنید.‌ البته آن حضرت قیام لله می‌فرمایند و آن للّهی که و آن خلوصی که برای‌ ایشان‌ هست، برای‌ دیگران نیست. لکن شیعه بزرگوار آن حضرت هم باید پیروی از او بکنند‌ در‌ این قیام کنند لله، برای خدا.

۴. امید آن است که مسلمانان و مستضعفان جهان به پاخیزند‌ و داد خود را از مستکبران بگیرند و مقدمات فرج آل محمد صلّی‌ الله‌ علیه و اله را فراهم نمایند.

۵. ان‌‌شاء‌‌الله اسلام‌ را آن‌طور که هست، در این مملکت پیاده‌ کنیم‌ و مسلمین جهان نیز اسلام را در ممالک خودشان پیاده کنند و دنیا، دنیای‌ اسلام‌ باشد و زور و ظلم‌ و جور از‌ دنیا‌ بر‌طرف بشود و مقدمه باشد برای‌ ظهور‌ ولی عصر ارواحنا له الفداء.

۶. این چیزی‌که ما در این وقت، در‌ این‌ عصر وظیفه داریم، این مهم است. همه انتظار‌ داریم وجود مبارک ایشان‌ را، لکن‌ با انتظار تنها نمی‌شود. بلکه‌ با‌ وضعی که بسیاری دارند،انتظار نیست.

۷. فراهم کردن اسباب این است که کار را‌ نزدیک‌ بکنیم. کار را همچو بکنیم که‌ مهیا‌ بشود‌ عالم، برای آمدن حضرت‌ علیه‌ السّلام.

 
ادامه دارد...

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین