عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۶۹۴
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸
آیت الله حکیم:
حضرت آیت الله حکیم میراث غنی شیعی و نیز رویکرد شاخص و شایسته شیعیان در نقاط مختلف جهان را مورد اشاره و تاکید قرار دادند و گفتند:‌ شیعه با این کارنامه، دیدگاهی محترمانه و تحسین برانگیز از جوامع دیگر نسبت به خود کسب کرده است.
عقیق:گروهی از جوانان شیعه مقیم کانادا با حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید شیعه نجف اشرف دیدار کردند.

معظم له در این دیدار گفتند: من از اینکه شما جوانان شیعه در جامعه خود و در آغاز دوره جوانی به واجبات دینی به بهترین شکل عمل می کنید، ابراز خشنودی می کنم و غبطه می خورم.

حضرت آیت الله حکیم در سخنان خود به این نکته اشاره کردند که وضعیت ادیان رو به عقبگرد است جز وضعیت شیعه که روز به روز بر عزت و عظمت مکتب اهل بیت علیهم السلام افزوده می شود و این موضوع مایه افتخار و خوشحالی است.

ایشان خاطر نشان کرد: این حال، به خاطر پایبندی و التزام مؤمنین به دین و اعتقادات استوارشان است و هم چنین ریشه در عدم گرایش به مسائل مخالف دین و آراستگی به اخلاق حقیقی اسلامی که از سیره اهل بیت (علیهم السلام) گرفته شده است، دارد.

حضرت آیت الله حکیم میراث غنی شیعی و نیز رویکرد شاخص و شایسته شیعیان در نقاط مختلف جهان را مورد اشاره و تاکید قرار دادند و گفتند:‌شیعه با این کارنامه، دیدگاهی محترمانه و تحسین برانگیز از جوامع دیگر نسبت به خود کسب کرده است.

جوانان شیعه مقیم غرب از ریشه های خود جدا نشوند

این مرجع تقلید اقشار مختلف جوانان شیعه ساکن در کشورهای غربی را به حفظ شخصیت و ارتباط با اصل و ریشه خود، توجه به جامعه و بنای خانواده ای باوقار و پارسا فراخواندند.

آیت الله حکیم در پایان این دیدار جوانان را به تلاش در جهت التزام به اصول دین، نماز و توجه به شعائر و مجالس حسینی و زیارت مراقد مقدس برای تقویت اعتقادات توصیه کردند و بر عملی که از روی اخلاص، راستی و فداکاری باشد تاکید کردند و افزودند: با عمل به این امور و دوری از رفتار تنش زا و خشونت بار، باعث بالا رفتن شأن و جایگاه مذهب خواهید شد.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین