عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۵۹۳
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۷
مستند «مسافر» ساخته محسن صادقی، کارگردان کشورمان در خصوص مسافران و زائران مسلمان هندی در بمبئی فیلمبرداری شد.
عقیق: به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مستند «مسافر» از ساخته‌های محسن صادقی، تهیه‌کننده و کارگردان کشورمان در خصوص مسافران و زائران امام رضا (ع) و عتبات عالیات در بمبئی فیلمبرداری شد.

این فیلم که قسمت‌هایی از آن در بمبئی تصویربرداری و سایر فیلمبرداری در کشور عراق و نیز، حرم حضرت امام رضا (ع) ادامه می‌یابد، در کشور انگلستان راش‌های آن گرفته خواهد شد.

این مستند در نقاط مختلف بمبئی و حومه آن تصویربرداری شده است و به موضوع زیارت مسلمانان هند در کشورهای مختلف می‌پردازد و مقرر شده است تا پس از تدوین از شبکه افق به نمایش درآید.

یکی از جذابیت‌های ساخت این مستند، مواجه شدن مسلمانان هندی با دیگر کشورهاست و برخورد با مشکلات پیش روست. این مستند در شهر مشهد فیلمبرداری شده و قسمت‌های باقیمانده از کار که بخش عظیمی از پروژه است، در شهر بمبئی انجام شده است.

صادقی، تهیه‌کننده و کارگردان این مستند پیش از این، ساخت مجموعه‌های فیلم کوتاه «رفیق فقط خدا»، مستند کوتاه «مستبصرین» و فیلم کوتاه تولید «ابتا» به کارگردانی علیرضا یکانی را در دست تهیه دارد. همچنین تاکنون هزار و 120 مستند را هدایت و مشاوره داده و مستند تلویزیونی شیخ علی را در حال تولید دارد.

بنابر اعلام این خبر، مهدی زارع بی‌عیب، مسئول خانه فرهنگ ایران با صادقی، تهیه‌کننده و کارگردان کشورمان دیدار و در خصوص همکاری‌های فرهنگی به ویژه در زمینه کودک و نوجوان گفت‌وگو کرد و مقرر شد در آینده نزدیک ضمن سفر مجدد به هند درخصوص همکاری‌های فرهنگی و فیلم‌های کوتاه و تأثیرگذار را به سفارش  این نمایندگی فرهنگی، تدوین کند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین