عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۵۳۹
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲
رئیس سازمان بسیج مداحان گفت: شمار مداحان در کشور حدود 100 هزار نفر برآورد می شود که کمتر از 50 درصد آنان عضو این سازمان هستند.
عقیق:رئیس سازمان بسیج مداحان گفت: شمار مداحان در کشور حدود 100 هزار نفر برآورد می شود که کمتر از 50 درصد آنان عضو این سازمان هستند.

محمد فراهانی در حاشیه هفتمین همایش کشوری هم اندیشی ستایشگران نخبه اهل بیت (ع) افزود: اعضای سازمان بسیج مداحان شامل مداحان، شاعران آیینی و مدیران هیات های مذهبی هستند که به مرور زمان دیگر مداحان نیز به عضویت این سازمان درخواهند آمد. 

وی با بیان اینکه حدود 30 درصد از جمعیت مداحان کشور را بانوان تشکیل می دهند، خاطرنشان کرد: هم اینک 45 هزار مداح اهل بیت (ع) در کشور عضو سازمان بسیج مداحان هستند. 

وی نخبگان جامعه مداحان کشور را 300 نفر عنوان کرد و افزود: نخبگان مداح از تحصیلات بالایی برخوردار بوده و دارای مخاطب بیشتر و تاثیرگذاری زیادی بر روی مخاطبان هستند. 

وی زمان تاسیس سازمان بسیج مداحان را نهم دی ماه 88 عنوان کرد و افزود: سازماندهی، تشکیل پرونده و آموزش مداحان از جمله اهداف و برنامه های این سازمان است. 

وی معرفت، تربیت، بصیرت و مهارت را چهار محور لازم برای مداحی عنوان کرد. 

فراهانی تحریف و فردی معرفی کردن نهضت امام حسین (ع) را مهمترین آسیب مداحی ذکر و بیان کرد: دشمن به دنبال این موضوع است که حماسه حسینی فردی شود و قابل تبعیت نباشد و در نتیجه بحث جهاد و استکبارستیزی از اشعار مداحی حذف شود. 

رئیس سازمان بسیج مداحان افزود: در مداحی و اشعار آیینی باید به جنبه های انقلابی، جهادی و مبارزه با ظلم و ستم و عدالت جویی پرداخته شود. 

هفتمین هم اندیشی ستایشگران اهل بیت (ع) که چهارشنبه با حضور 150 نفر از مداحان نخبه کشور در مشهد آغاز شده، جمعه به کار خود پایان می دهد. 


منبع:ایرنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین