عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۴۹۱
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳
آیت الله نوری همدانی:
اساسا دجال یك شخص معین نیست، بلكه صفت یك گروهی است كه اینها همیشه با اسباب و فرهنگ سازی و سیاست سعی در منحرف كردن مردم از راه حق داشته اند.
عقیق:به نقل از روابط عمومی مركز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم، آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در دیدار اعضای ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی اظهار داشت: كار شما كار بسیار مهمی مخصوصا در دنیای امروز است؛ اهل بیت(ع) تأكید فراوان بر احیای امرشان داشته اند.

این مرجع تقلید گفت: از روزی كه خداوند متعال عالم را آفریده، حق و باطل در مقابل هم صف آرایی داشته اند و در این زمینه شناخت امام و وجود رهبر از جانب خدا برای بیان حق بسیار مهم است؛ در اصول كافی بابی به نام باب الاضطرار الی الحجه(عج) است یعنی ناگزیر در خلقت انسان ها حجت و رهبری از جانب خداوند معین شده است.

وی با اشاره به دجال تصریح کرد: اولین فردی كه خداوند آفریده، حجت و امام است و آخرین فرد نیز كه قبض روح می شود، امام است و وجود امام در جامعه بشریت دارای آثار و فیض و بركات فراوان است. این موضوع جای كار بسیار دارد كه مردم را از جهات مختلفی از جمله شناساندن دشمنان اهل بیت(ع) روشن كرد. اساسا دجال یك شخص معین نیست، بلكه صفت یك گروهی است كه اینها همیشه با اسباب و فرهنگ سازی و سیاست سعی در منحرف كردن مردم از راه حق داشته اند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خطاب به اعضای ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی تصریح كرد: كار شما كار بسیار وسیعی است. كتاب هایی در این موضوع نوشته شده است؛ مسأله مهدویت به حدی مهم است كه از ابتدای بعثت درباره آن روایاتی بیان شده است؛ این انقلاب انتظار ظهور است و مزایایی كه مربوط به انتظار ظهور است، در این انقلاب دیده می شود. از طرفی مستضعفان، محرومان و مظلومان جهان بیدار و به تدریج متحد می شوند، از طرفی نیز استكبار و دشمنان اهل بیت(ع) و اسلام روز به روز در مقابل اینها صف آرایی می كنند و این دو روند تا ظهور حضرت مهدی(عج) ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به فرمایشی از امیر مؤمنان گفت: حضرت علی(ع) در شماره 200 كلمات قصار نهج البلاغه می فرمایند: «دنیا به ما رو خواهد كرد بعد از این كه دنیا در برابر ما پشت كرده و چموش شده بود همانطوری كه شتر بدخو بر فرزند خود توجه می كند.»

آیت الله نوری همدانی انقلاب اسلامی ایران را انتظار ظهور دانست و گفت: كسی كه منتظر ظهور است، چه بمیرد و چه بماند خداوند اجر او را خواهد داد. اینها برای دلگرمی مردم است كه همینقدر بشناسند و منتظر ظهور باشند و فكر نكنند پس از مرگ ما چه اتفاقی خواهد افتاد، اگر هم بمیرند مثل آن است كه در ركاب و خیمه آن حضرت(عج) بوده اند.

وی با بیان این كه بركات و ثمرات انقلاب اسلامی، در نتیجه زحمات امام راحل به وجود آمد، گفت: امام خمینی(ره) در جای جای كلماتشان دارند كه این انقلاب مقدمه ظهور آن حضرت(عج) است و به ظهور متصل خواهد شد. باید مسأله انتظار ظهور كه از ثمرات انقلاب اسلامی است را شایع كرد. این انقلاب زمینه ظهور را در دنیا فراهم می كند، چرا كه دین را به حاشیه رانده بودند و اكنون اسلام به متن زندگی آمده است و لرزه بر اندام استكبار و صهیونیست و ایادی آنها انداخته است.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت جایگاه رهبر معظم انقلاب ابراز کرد: باید بدانیم كه در غیبت امام عصر(ع)، مقام معظم رهبری، قائم مقامی ایشان را دارد و باید مقام معظم رهبری را به مردم شناساند و این مسأله ساده ای نیست؛ باید به انقلاب و رهبری چنین دیدی داشت كه در غیبت امام عصر(عج) یك شخصی باید باشد كه در حوادث و وقایع به آن مراجعه كرد و این نگاه، نگاهی مذهبی و دینی است. اگر مردم با چنین دیدی نسبت به انقلاب و رهبری نگاه نكنند، مسؤول هستند و لازم است امروز این مطالب بیان شود.

وی در پایان گفت: افتخار ما طلبه ها این است كه جزو لشكر امام عصر(عج) هستیم و هر روز صبح هم با آن حضرت بیعت می كنیم كه در این راه استقامت داریم تا با ظهورش چشم های ما روشن شود.

در ابتدای این مراسم نیز، حجت الاسلام والمسلمین كلباسی «دبیر ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی» و «رییس مركز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم» گزارشی از فعالیت های این ستاد را تبیین كرد.

قابل ذكر است، ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی كشور نهادی است سیاستگذار، مبتنی بر ضرورت برنامه ریزی راهبردی و عمل هماهنگ و پویا در عرصه مهدویت و انتظار فرج كه بر اساس تعالیم قرآن و عترت؛ مندرج در آموزه های اسلام ناب با ترازی جهانی به راهبری ، برنامه ریزی و اقدام در این حوزه می پردازد و بیش از 30 مجموعه در آن عضویت دارند.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین