عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۳۲۳
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۱
بازخوانی خطبه هشتاد و هفتم نهج البلاغه؛
برای اینکه زشت ترین انسان ها را از حیث سیرت شناسایی کنیم یا خودمان گرفتار اوصاف این دسته گمراه نشویم، بهتر از به کلام امام علی (ع)در نهج البلاغه رجوع کنیم.
عقیق:امام خوبی ها امیرالمومنین علی (ع) در وصف زشت ترین انسان ها از لحاظ سیرت در حکمت هشتاد و هفتم کتاب شریف نهج البلاغه می فرماید:دیگری که او را دانشمند نامند، اما از دانش بی بهره است. یک دسته از نادانی ها را از جمعی نادان فراگرفته و مطالب گمراه کننده را از گمراهان آموخته و به هم بافته و دام هایی از طناب غرور و گفته های دروغین بر سر راه مردم افکنده.قرآن را بر امیال و خواسته های خود تطبیق می دهد و حق را به هوس های خود تفسیر می کند.

امام اول شیعیان در ادامه از رفتار این افراد در بین آحاد جامعه می گوید و می فرماید:آنهامردم را از گناهان بزرگ ایمن می سازند و جرایم بزرگ را سبک جلوه می دهند. ادعا می کنند از ارتکاب به شبهات پرهیز دارد، اما در آن غوطه می خورد.

می گویند از بدعت ها دوریم، ولی در آنها غرق شده اند؛ چهره ظاهر آنها چهره انسان و قلبشان، قلب حیوان درنده است امام (ع)در انتهای این خطبه نورانی از گمراهی آین جماعت سخن به میان می آورد و می فرماید:این دسته،راه هدایت را نمی شناسند که از آن سو بروند و راه خطا و باطل را نمی دانند که از آن بپرهیزند؛ پس مرده ای هستند در میان زندگان.


منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین