عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۲۷۸
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)؛
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ما وظيفه داريم برای نسل امروز روشن کنيم عامل شهادت این ۱۷ هزار نفر شهيد ترور، همین گروه‌هايي هستند که ریشه‌شان در کشورهای خارج و سازمان‌های امنیتی انگلیس و آمریکا است.
عقیق: آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در دیدار دبیرکل بنیاد هابیلیان اظهارداشت: ما بايد براي نسل امروز اثبات کنيم، دنیا وقتی ادعا می‌کند به دنبال حقوق بشر است کاملاً دروغ می‌گوید، چون روش و مشی او غیر از این است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افزود: شهدای بزرگواری که ما به واسطه ترورهای ناجوانمردانه از دست داده ایم، سرمایه‌های بزرگی برای ما بودند که خداوند همه‌شان را با اولیای خودش محشور کند مخصوصاً شهید بزرگوار آقای هاشمی نژاد که از ذخیره‌های بزرگ انقلاب و از سرمایه‌های حوزه‌ و کشور بود.

آیت الله فاضل لنکرانی ضمن تقدیر از فعالیت های بنیاد هابیلیان اظهارداشت: یکی از توطئه‌های بزرگ دشمن که صدمه‌های زيادی به انقلاب ما وارد کرد همین مسئله‌ی ترورها بود، يک بُعد از تحليل انقلاب بررسي حرکات مخالفين در مقابل اين انقلاب است که سرمايه‌های بسیار بزرگ ما را از همین راه ترور از میدان خارج کردند و جامعه‌ی انقلابی ما را از نعمت وجود آنها محروم کردند.

نویسنده کتاب «قاعده تسامح در ادلّه سنن » بیان داشت: آنچه من مناسب مي‌دانم عرض کنم و نمي‌دانم روی این جهت کار کرده‌اید یا باید کارشود و یا بیشتر باید کار بشود، اين مسئله است که دین ما با ادله فراوان با مسئله‌ی ترور بسيار مخالف است، اعم از ترور شخصی يا گروهی. ترور چيزی است که نه با عقل سازگاری دارد و نه با دین. عقل و دین می‌گوید اگر یک انسان مرتکب جرم شد او را باید بیاوریم جرم را به او تفهیم کنیم اگر قدرت توجيه و دفاع نداشت او را مجازات کنیم، اما اینکه انساني را در نیمه‌ی شب با بمب، با اسلحه غافلگير کرده و او را ناجوانمردانه ترور کنند این با دین و عقل سازگاری ندارد.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: وقتی به پرونده‌های ترور از اول انقلاب تا کنون نگاه می کنيم به اين نتیجه‌ی روشن می‌رسیم که تمام اين ترورها تشکیلاتی بوده است. بايد سازمان‌های تشکیلاتی اين ترورها به نسل امروز شناسانده شوند. امروز کاملاً وابستگي اين سازمان‌ها به بيگانگان مشخص شده است، اعم از سازمان مجاهدین خلق و يا سازمان‌های کمونيستي که در کردستان و يا وهابيوني که در سيستان و بلوچستان آن فجايع را به وجود آوردند.

آیت الله فاضل لنکرانی تاکید کرد: عقيده بنده این است که حتی در متون درسی دبیرستان‌ها و حتی دانشگاه باید آورده شود، دهها سال است که به ما تلقین مي‌کنند آمریکا و اروپا به دنبال حقوق بشرند! با حمايتی که آنها از اين گروه‌های تروريستی می‌کنند آدم می‌فهمد که تمام اين ادعاها دروغ و بازی است، تمام اینها وسیله است تا به اهداف خودشان برسند، ما وظيفه داريم براي نسل امروز روشن کنيم عامل شهادت تمام این 17 هزار نفر شهيد ترور این گروه‌هايي است که ریشه‌شان در کشورهای خارج و سازمان‌های امنیتی انگلیس و آمریکا است. ما بايد براي نسل امروز اثبات کنيم دنیا وقتی ادعا می‌کند به دنبال حقوق بشر است کاملاً دروغ می‌گوید، چون روش و مشی او غیر از این است.

نویسنده کتاب « نظرية حق الطاعة » بیان داشت: داعش یک پدیده‌ای نبود که یک روزه و یک ماهه سر بیرون بیاورد، بلکه سال‌ها کار کردند، اول طالبان را درست کرده و بعد از دل آن داعش را بيرون آورده و با خشن‌ترین وجه به جان مردم انداختند، ‌یعنی ترور را به صورت رسمی، مبنایی و فکری آن هم در مرآ و منظر عموم نهادينه کرده‌اند. الآن هم در اروپا عده زیادی بیگناه را می‌کشند و بلافاصله با افتخار مسئولیتش را به عهده می‌گیرند.

*دین تنها عامل صلح در جهان است

وی تصریح کرد: متأسفانه هرچه که جامعه پیش می‌رود، هرچه که علم پیش می‌رود قضایا مشکل‌تر می‌شود، اخيرا در دانشگاه صنعتی شریف همایشی به نام « صلح، علم و دين» برگزار شد، آنجا گفتم واقعيت این است اگر بگويیم علم می‌تواند برای بشریت صلح به ارمغان بیاورد اشتباه است و خود را فريب مي‌دهيم. خود دنیا هم می‌داند تنها چیزی که می‌تواند صلح را به ارمغان بیاورد دین است، این را هم سازمان‌های ضد دینی دنیا با ايجاد گروه‌هاي جنايت‌‌کاري مثل داعش مي‌خواهند خراب کنند تا بگويند دين هم پیام‌آور صلح نیست! چون داعش که فقط با اسلام اصيل مخالف نیست، بلکه با مطلق ادیان آسمانی مخالف است، تحت نام اسلام با همه ادیان مخالف است.

آیت الله فاضل لنکرانی ادامه داد: از این کار شما مي‌توان به نتایج خوبی رسيد یعنی شناسنامه‌ی انقلاب اسلامي برجسته‌ترین اوراق مربوط به شهداء انقلاب است، در تحليل تاريخ اين انقلاب یک بخشی از آن همين حوادث ترور است که از آن مي‌توان فيلم‌های فراوان ساخت، در آينده من فکر مي‌کنم بتوانند تحت عنوان شهدای ترور هزاران فيلم به تعداد 17 هزار شهيد ترور تهيه و در اختيار جامعه قرار بدهند.

وی گفت: اما فراتر از همه اینها، اینست که بشر امروز مخصوصاً مردم و جوانان ایران اسلامی بفهمند که در چه فضایی رشد می‌کنند. در فضایی که ترور کاملاً طراحی و برنامه‌ریزی شده و به صورت حساب شده در دنيا آن را انجام می‌دهند، این آگاهی را باید به نسل امروز برسانیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: اين بشارتی که دادید، امروز سازمان‌های بین المللی هم پذیرفته‌اند باز باید در دنیا از این طريق بیشتر فشار بیاوریم که ريشه اين ترورها کجاست؟ ترورهایی که در قضیه دانشمندان هسته‌ای ما انجام شد ریشه‌اش کجاست؟ آن را پيدا و مؤآخذه و محکوم کنيد.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه ادامه داد: به نظرم کار شما یک اهرم خیلی قوی برای فشار روی سازمان‌های بین المللی است، آنها منتظر این هستند که بشنوند در ایران یک شخصی يک روز اضافه در زندان مانده تا فریاد کنند، يا در یک حادثه‌ای شخص بی‌گناهی کشته شده تا فریاد حقوق بشر سر دهند ولی این همه سرمایه‌های یک کشور را با ترور از بین ببرند اما سر و صدایی نکنند برای خود آنها بسیار قبیح است.

آیت الله فاضل لنکرانی اظهارداشت: پس اثر دوم کار شما تأثیرگذاری بر سازمان‌هاي بین المللی است که ان شاء الله به این وسیله بیشتر مي‌شود، من واقعاً به سهم خودم از تلاش‌هاي شما و از این ابتکار تشکر می‌کنم، این حقی است که شهداي ترور بر نسل موجود و نسل آينده دارند. با خواندن يک فاتحه حق آنان ادا نمي‌شود، بلکه باید بیايیم اینها را بشناسیم و به نسل امروز بشناسانيم و برای ظلمی که به اینها شده فریاد بزنیم، این یک وظیفه شرعی است امیدوارم که ان شاء الله آفاق گسترده‌تری برای این کار گشوده شود و ما ثمرات این کار را بهتر و بیشتر ببینیم.

در ابتدای این دیدار سیدمحمدجواد هاشمی نژاد، دبیرکل بنیاد هابیلیان گزارشی از فعالیت های این بنیاد ارائه کرد.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین