عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۲۶۱
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۳
مولوی اسحاق مدنی:
دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، با بیان اینکه ما باید بتوانیم اعتماد و اطمینان یکدیگر را جذب کنیم، گفت: مهمترین موضوع این است که میان شیعه و سنی، سوءظن وجود نداشته باشد چراکه همه مشکلات از اینجا نشأت می‌گیرد.
عقیق:مولوی محمد اسحاق مدنی دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت در گفت‌وگویی با اشاره به ارتحال مؤسس دانشگاه مذاهب اسلامی اظهار داشت: آقای واعظ‌زاده خراسانی از اولین و مؤثرترین افراد تقریب و از جمله افراد با اخلاص بود و به همین دلیل است که اهل سنت نسبت به ایشان اعتقاد خاصی دارند.

وی اظهار داشت: بهترین نکته درباره اینکه بخواهیم مسأله تقریب مذاهب، عملیاتی شود اخلاص است. بنابراین شیعه و سنی باید عاقلانه و با اخلاص، با هم رفتار کنند.

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، با بیان اینکه ما باید بتوانیم اعتماد و اطمینان یکدیگر را جذب کنیم، تصریح کرد: مهمترین موضوع این است که میان شیعه و سنی، سوءظن وجود نداشته باشد چراکه همه مشکلات از اینجا نشأت می‌گیرد که هر کسی نسبت به دیگری حُسن ظن ندارد.

وی ادامه داد: ما باید نسبت به یکدیگر حسن ظن داشته باشیم با گوش جان به سخنان هم گوش دهیم، با سعه صدر، مسائل یکدیگر را تحمل کنیم و این راه عملی تقریب مذاهب است.

مولوی اسحاق مدنی با اشاره به اینکه موانع تقریب بین مذاهب بسیار است، خاطرنشان کرد: برخی از موانع را دشمنان ایجاد کرده‌اند و برخی از موانع هم داخلی است، از جمله اینکه هنوز نتوانسته‌ایم یکدیگر را به درستی درک کنیم در حالی که باید سعی کنیم درک درستی از شیعه و سنی داشته باشیم و کتاب‌های همدیگر را نیز مطالعه کنیم.

وی گفت: اگر سوء ظن‌های میان شیعه و سنی برطرف شود و یکدیگر را درک کنیم شاید آن طور که فکر می‌کنیم اینقدرها هم بین شیعه و اهل تسنن فاصله نباشد.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین