عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۲۳۸
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
آیت الله فاضل لنکرانی:
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، ورود حضرت معصومه (س) به قم را سرآغاز نزول خیرات و برکات به این خطه مقدس و مردمان این دیار عنوان کرد.
عقیق:آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در گفتگویی با اشاره به مطلب فوق و گرامیداشت 23 ربیع الاول سالروز ورود بانوی کرامت به قم اظهار داشت: در این مساله هیچ شک و شبهه ای نیست که ما همه از برکات مادی و معنوی کریمانه حضرت فاطمه معصومه (س) بهره مند بوده و به این ریزه خواری و تنعم افتخار می کنیم.

وی افزود: به خصوص ما که در قم ساکن هستیم و از انوار تابناک حرم مطهر ایشان بهره می بریم، بیش از بقیه باید حواسمان باشد که با اعمال و رفتار و نوع زندگی مان، قدردان بانوی کرامت باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به این که از دیرباز بزرگان و علما و مراجع تقلید بر این مساله تاکید داشته اند که حرم حضرت معصومه (س) همواره باید به عنوان قطب علمی، فرهنگی، دینی و معنوی قرار بگیرد، گفت: مرحوم آیت الله العظمی فاضل همواره می فرمودند که مردم ما نباید در نگاه به کرامات صرفاً به کرامات مادی یا به عنوان مثال شفای بیماران توجه کنند؛ بلکه بالاتر از آن، کرامات معنوی و علمی است که به خصوص ما در شهر مقدس قم شاهد و ناظر آن هستیم.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با تاکید بر لزوم معرفی و تبیین هر چه بیشتر شخصیت و جایگاه خاص حضرت معصومه (س) برای عموم مردم به ویژه نسل جوان ابراز داشت: به لطف الهی در سال های اخیر به همت تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است؛ به طوری که در سالروز ورود حضرت به قم، همچنین سالگرد ارتحال و یا ولادت ایشان مراسم های بسیار خوبی در حرم و دیگر نقاط برگزار می شود که تداوم این برنامه ها سبب می شود مردم جامعه ما شناخت بهتری از دختر بزرگوار حضرت موسی بن جعفر(ع) پیدا کنند.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین