عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۲۱۰
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
حجت الاسلام مؤمنی:
حجت‎الاسلام مؤمنی با بیان اینکه مسئولان، ادبیات ولایت‎مداری را از شهدا بیاموزند، گفت: کاش یکبار وصیت‎نامۀ شهید اسداللهی به گوش برخی مسئولان می‌رسید و می‌فهمیدند که که این نظام متعلق به امام زمان است.
عقیق:نخستین سالگرد شهید مدافع حرم، حمیدرضا اسدللهی دیروز (پنجشنبه) 2 دیماه در مسجد موسی بن جعفر (ع) با حضور خانواده های شهدا و مردم شهیدپرور کشورمان برگزار شد.

در این مراسم حجت‎الاسلام سید حسین مؤمنی، حجت‎الاسلام سیدمهدی طباطبایی، سردار اسداللهی، فرمانده لشکر عملیاتی27 محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ، رئیس اورژانس کشور، ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت، معاون فرهنگی بنیاد شهید انقلاب اسلامی حضور داشتند.

حجت‎الاسلام سید حسین مؤمنی در این مراسم طی سخنانی با بیان اینکه هر چیزی در این عالم، مصداق آیۀ «کلُّ مَنْ عَلیها فَان وَ یبقَی وَجْهُ رَبَّک ذوالجلالِ والاکرامِ» است، گفت: آنچه باقی است، تنها مصداق وجه رب است و هر چیزی که مصداق وجه رب باشد، به بقای الهی باقی است؛ چراکه به خداوند اتصال پیدا می‌کند.

وی افزود: کسی در طلب بقای در دنیا باشد، باید مصداق وجه رب شود. عملی که خالصانه باشد و در فرد نیز چیزی جز خدا نباشد، آن عمل مصداق وجه رب به شمار می‌رود، در این زمینه، آنچه که از شهید اسداللهی دریافتم، اخلاص او در انجام هر کاری بود.

حجت‎الاسلام مؤمنی یادآور شد: کسی که از سن و سال بالایی برخوردار نیست، اما تمام لذتهایش را در مسیر بندگی خدا قرار می‌دهد و فرزند کوچکش را می‌گذارد و به امانت‎دار حقیقی می‌سپارد، مصداق این تعبیر قرآن است «کلُّ مَنْ عَلیها فَان وَ یبقَی وَجْهُ رَبَّک».

وی با تأکید بر اینکه برای شهید مقامی والا وجود دارد، گفت: در روایات به هفت ویژگی از شهید اشاره شده که هفتمین آن، نگاه کردن شهید به وجه‎الله است. بر اساس روایت، شهدا پیش از اینکه به چنین جایگاهی برسند، جایگاه والای خودشان را می‌‌بینند.

حجت‎الاسلام مؤمنی با بیان اینکه شهدا مصداق مؤمنین و صادقین مطرح در قرآن هستند، اظهار کرد: اگر ایمان به خدا و رسولش در وجود شهدا نبود، دست از تعلقات دنیوی برنمی‎داشتند و خودشان را در این ابتلای عظیم قرار نمی‌دادند.

وی با تأکید بر اینکه امروزه مصداق کسانی که با خدا وارد تجارت می‌شوند، شهدای مدافع حرم هستند، اظهار کرد: در رفتن آنان وجوبی وجود ندارد، اما آنان خودشان را در این وجوب قرار می‌دهند و هر چیزی دارند، با تمام وجود در طبق اخلاص می‌گذارند.

مسئولان، ادبیات ولایت‎مداری را از شهدا بیاموزند

حجت‎الاسلام مؤمنی با بیان اینکه وصیت‎نامۀ شهید اسداللهی بسیار عجیب است، گفت: ای کاش برخی از مسئولان کشور که شایستگی و توان کار کردن ندارند، یکبار این وصیت‌نامه به گوششان می‌رسید و می‌فهمیدند که این نظام متعلق به امام زمان (عج) است، پس بیایند برای امام زمان (عج) کار کنند نه کسی دیگر. آنان بیایند ادبیات ولایت‎مداری را در مکتب این شهدا بیاموزند.

وی با بیان اینکه باید روی کلمه به کلمۀ این وصیت‌نامه کار کرد، یادآور شد: ایمان و اعتقاد به خدا تمام وجود این شهید را گرفته است، با این وجود چند روز قبل از اعزام به سوریه خدمت امام رضا (ع) می‌رسد و از او می‌خواهد تا پیالۀ او را پر کند.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین