عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۰۲۵
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹
در گفتگوی یکی از مدافعان حرم مطرح شد:
کارشناس سوری گفت: پیروزی در حلب فقط به معنای پیروزی در سوریه نیست، بلکه محور مقاومت در کل جهان علیه محور شرارت و زورگویی پیروز شد و در نتیجه با آزادی حلب آبرو و اعتبار و ارزش کشورهای زورگو و دشمنان مقاومت از بین رفت.
عقیق: بعد از آزاد سازی حلب از دست تروریست هاT حامیان عربی غربی و صهیونیستی تروریست ها به تکاپو افتادند تا برای بازگرداندن آبروی برباد رفته خود اقدامی کنند. به اعتقاد کارشناسان غربِ آسیا آزاد سازی حلب تاثیرات مهمی در تحولات سوریه و منطقه می گذارد.

عبدالسلام تقی تحلیلگر سوری و از مدافعان حرم با اشاره به آزاد سازی حلب از سوی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت و تاثیرات این آزاد سازی بر تحولات سوریه و منطقه در گفت و گو با سرویس بین الملل حوزه گفت: تاثیر این پیروزی در زمینه داخلی سوریه نقطه شروعی برای پیروزی ها در مناطق دیگر سوریه و نقطه اعلام پیروزی نهایی سوریه و نقطه پایان دادن به توطئه ها و پروژه های کشورهای جنایتکار همچون ترکیه و آمریکا و عربستان صهیونیستی است.

وی ادامه داد: پیروزی در حلب روحیه سربازان سوریه و اعتماد به نفسشان را بالا برد و در مقابل، روحیه تروریست ها و حامیان آنها متزلزل شده است.

کارشناس سوری تصریح کرد: نقطه بعد از آزاد سازی حلب، آزادسازی مناطق موجود در راه نبل والزهراء هست به طوری که دو شهر فوعه وكفريا هم آزاد خواهند شد و در اسرع وقت مشكلشان برای ایجاد امنیت در عبور و مرور حل خواهد شد. همچنین الباب و حومه شمال غرب به حومه غربی و جنوب غرب حلب که ادلب و دوشهر فوعه و کفریا هست به زودی آزاد می شود.

وی با اشاره به تاثیرات آزاد سازی حلب بر تحولات منطقه گفت: تاثیرات آزاد سازی حلب بر منطقه از آن جهت است که شهر حلب اهمیت استراتژیک دارد و این آزاد سازی در حالی روی داد که آرزوی اردوغان در حلب به باد رفت و منافع اقتصادی که از این شهر عائد تروریست ها و حامیانشان می شد متوقف شد.

عبدالسلام تقی خاطر نشان کرد: پیروزی در حلب همزمان با پیروزی موصل شده و از این رو فشار علیه تروریست ها در بعد نظامی و حمایت های مادی که از آنها می شد زیاد شده است به طوری که تروریست ها در همه جبهه ها با شکست مواجه شدند.

مجاهد سوری با اشاره به سایر تاثیرات آزاد سازی حلب بر تحولات منطقه گفت: نیروهای اشغالگر ترکیه که در سوریه و شمال حلب متمرکز بودند در آینده نزدیک عقب نشینی خواهند کرد و اردوغان به دنبال بهانه می گردد تا با آبرو عقب نشینی کند چنان که بعد از نمایش کودتا در ترکیه نیز نیروهایش را از عراق به بهانه این کودتا بیرون کشید.

 

  آبروی عربستان و همپیمانانش در حلب بر باد رفت

کارشناس سوری با اشاره به تاثیرات بزرگ این پیروزی بر کشورهای مرتجع عربی گفت: عربستان، قطر و هم پیمانانشان با شکست جدی نظامی و مادی و اخلاقی مواجه شدند به طوری که نقشه و توطئه های آنها خنثی شد و پول های کلانی که خرج تروریست ها کردند به باد رفت و از لحاظ نظامی نیز شکست خوردند و نیروهای تروریست در تابوتشان به کشورهایشان فرستاده شدند و زیر پای سربازان ما له شدند.

وی اظهار کرد: به لحاظ اخلاقی و وجدانی از یاد نمی بریم که مسئولان عربستان به عنوان کشوری عربی که ادعای مسلمانی دارد، مردم مسلمان و عرب سوریه را کشتند و دستشان را به خون این مردم پاک و مقاوم آغشته کردند.

عبدالسلام تقی ادامه داد: از طرف دیگر اگر مرز حلب با ترکیه بسته شود، راه امداد رسانی به تروریست ها بسته می شود و در عملیات کل آزاد سازی سوریه اثرات مثبت و مهمی دارد، چون ترکیه حامی اصلی تروریست ها است و مرز بزرگی با حلب به طول 500 کیلومتر دارد و از این مرز پشتیبانی از تروریست ها انجام می شود.

 

کارشناس سوری ادامه داد: کاخ سفید امروز برای تروریست ها گریه می کند و می گوید فاجعه انسانی در حلب رخ داده و اردوغان می گوید به خاطر سرنگونی اسد وارد جنگ سوریه شده و عربستان با صدای کریه خود دست به شکایت و شکوه در سطح جهان زده است و قطر و امارات و برخی سازمان های بین المللی نیز علیه ارتش سوریه تحرکاتی را در دستور کار قرار داده اند.

 

پیروزی در حلب پیروزی مقاومت در کل جهان هست

مبارز سوری با اشاره به دلایل سرو صدای غربی عربی علیه آزاد سازی حلب افزود: پیروزی در حلب فقط به معنای پیروزی در سوریه نیست بلکه محور مقاومت در کل جهان علیه محور شر و زورگویی تسلط پیدا کرده و در نتیجه با آزادی حلب آبرو و اعتبار و ارزش کشورهای زورگو و مخالف مقاومت از بین رفته است و در واقع کارشان ناکام و تلاششان بعد از چند سال بی فائده مانده است و این نشانه ذات کوچک و حقیر این تروریست ها است.

 

عبدالسلام تقی با اشاره به نقش ایران و روسیه در آزادسازی حلب گفت: عملیات آزاد سازی حلب در 3 مرحله انجام شد. مرحله اول با حضور ائتلاف ارتش سوریه، روسیه و ایران و حزب الله و سایر گروه های مقاومت با تعداد نیروی زیاد در حلب و شهرهای دیگر انجام شد که توانستند از طریق قطع را ه های مواصلاتی شهرهای یبرود و قصیر که ( به عنوان معابر امداد رسانی و کمک های مالی و سلاح) تروریست ها را محاصره کنند به گونه ای که در این مرحله پیشروی تروریست ها در حلب تا حدودی متوقف شد، اما موفق به آزادی کل شهر نشدند.

کارشناس سوری ادامه داد: در مرحله دوم پیشنهاد روسیه این بود که نیروهای نظامی با تعداد بیشتر وارد عمل شوند و با تروریست ها در قالب رویارویی دو ارتش به شیوه مرسوم و قدیمی مقابله کنند. این مرحله بعد از سقوط تدمر و ادلب رخ داد.

کارشناس سوری گفت: با این کار توانستند خسارت های زیادی به تروریست ها از لحاظ جانی و تسلیحاتی وارد کنند ولی باز هم پاکسازی نهایی حلب انجام نشد و در مرحله سوم با پیشنهاد حزب الله و ارتش سوریه در این مرحله از تعداد نیروهای کمتر و با تخصص ویژه و تاکتیک های خاص و از نخبگان و مشاوران نظامی استفاده شد.

عبدالسلام اظهار کرد: گروه مقاومت وارد این مرحله از عملیات شدند و به طور مداوم و پی در پی و بدون توقف از جنگ چریکی و خیابانی استفاده کردند و با تروریست ها با شگرد و روش خودشان مقابله کردند که تعداد و آمار کشتار مردم بی گناه پایین بیاید و هواپیماهای جنگنده سوریه و روسیه نیز مقاومت را پشتیبانی می کردند.

وی ادامه داد: نیروهای زمینی ارتش سوریه و مشاوران ایرانی و فاطمیون و زینبیون و حزب الله و نیروهای مردمی سوریه باعث شدند این پیروزی های بزرگ محقق شود و به یاری خداوند این تلاش ها منجر به پیروزی کل عراق و سوریه خواهد شد.

 هزینه های میلیاردی سعودی در سوریه بر باد رفت

تحلیلگر سوری با اشاره به هزینه های کلان سعودی علیه سوریه  گفت: عربستان سعودی تاکنون حدود 200 میلیارد دلار برای سرنگونی رییس جمهور منتخب سوریه بشار اسد و از بین بردن ملت سوریه هزینه کرده است و قطر و امارات و بحرین نیز هر کدام خرج های کلان و میلیاردی برای از بین بردن دولت و ملت سوریه و تحقق اهدافشان انجام داده اند واین در حالی است که گروه مقاومت از ابتدای جنگ زمانی که همه کشورهای جهان حکم ساقط شدن سوریه را می دادند وارد این جنگ و حمایت از ملت سوریه شد و روسیه بعد از آنکه پیروزی های ارتش سوریه گسترش پیدا کرد و اوضاع به نفع سوریه پیش می رفت وارد جنگ در سوریه علیه تروریست ها شد.

وی در پایان گفت: همانطور که از یک سال گذشته نیز پیش بینی کرده بودم سال 2016 سال پیروزی و تحول سیاسی و نظامی سوریه است و سال 2017 سال آزاد سازی کل سوریه است و امروز شاهد تحقق اولیه این پیش بینی به کمک خداوند و برادران مقاومت هستیم و ان شاءالله بعد از چند ماه دیگر بیرون راندن موش های سعودی از سرزمین سوریه و آزادی کل سوریه را در کشورمان جشن می گیریم.

 

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین