عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۹۷۸
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: استفاده از ظرفیت روحانیون، هیأت‌های مذهبی، جامعه مداحان و مجامع مرتبط در حوزه محرومیت‌زدایی تاثيرگذار است.
عقیق:حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری در نشست مشترک با مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به فعالیت‌های اثربخش کمیته امداد در زمینه محرومیت‌زدایی اظهار کرد: ارائه خدمات مطلوب به مددجویان در سایه ارتباطات خوب و تعامل هدفمند امداد استان با سایر سازمان‌ها اثربخش خواهد بود.
 
وی با اشاره به اهداف امام راحل از تاسیس کمیته امداد افزود: تحقق این اهداف و آرمان‌ها با روحیه جهادگرانه، فعالیت بسیجی‌وار همکاران امداد و رویکرد مدیریتی محقق می‌شود.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی همه باید دغدغه داشته و هم‌افزایی لازم وجود داشته باشد، چرا که تجربه نشان می‌دهد، همکاری و همراهی همگانی در امور مختلف منجر به موفقیت شده است.
 
صفی‌یاری با تاکید بر استفاده از ظرفیت شبکه‌های تبلیغی منسجم در تبلیغ و ترویج کمک به محرومان گفت: استفاده از ظرفیت روحانیون، هیأت‌های مذهبی، جامعه مداحان و مجامع مرتبط در حوزه محرومیت‌زدایی و توانمندسازی خانواده‌های نیازمند بسیار اثر بخش است.
 
وی به انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بین کمیته امداد و تبلیغات اسلامی استان اشاره کرد و افزود: در این تفاهم‌نامه با یک حرکت منسجم و همسو، اثربخشی دو نهاد با تکیه بر همراهی مردم و نیکوکاران در حوزه فقرزدایی و خودکفایی خانواده‌ها گام‌های مثبتی برداشته خواهد شد.
 
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های کمیته امداد در محرومیت‌زدایی اضافه کرد: سالانه ۱۰ درصد از مددجویان از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‌شوند.
 
هدایت صفری با اشاره به ارائه خدمات فرهنگی، بهداشتی و درمانی، معیشتی، تحصیلی و ... در حمایت از مددجویان این نهاد تصریح کرد: این خدمات بر اساس نیازهای جامعه هدف به آنها ارائه می‌شود.
 
گفتنی است، تفاهم‌نامه مشترک بین کمیته امداد و تبلیغات اسلامی به منظور بهره‌گیری از ظرفیت مشترک و ایجاد وحدت رویه در کار در سطح  استان و شهرستان‌ها به مدت دو سال منعقد شد.
 
در این تفاهم‌نامه به تقویت ابعاد فرهنگی و ایمانی خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد و توسعه و ترویج فرهنگ انفاق و احسان و نیکوکاری به ویژه زکات با استفاده از ظرفیت مساجد، روحانیون و هیأت‌های مذهبی تاکید شده است.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین