عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۹۷۳
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴
دکتر پور ابراهیمی:
رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد، بررسی جزئیات طرح بانکداری اسلامی در کمیسیون اقتصاد تا پایان سال نهایی شود.
عقیق:دکتر پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی در دیدار با مراجع تقلید در قم گفت: بانکداری اسلامی از مباحثی است که  از سالها قبل مورد توجه قرار گرفته و از چالش های بسیار مهم جامعه اسلامی و دغدغه های مراجع  تقلید می باشد بنابراین  به دنبال این هستیم طرح بانکداری اسلامی را بعد از 33 سال به نتیجه برسانیم.

وی با بیان این که بانکداری اسلامی از دغدغه های مراجع است افزود: با توجه به تصویب کلیات طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون اقتصادی و آغاز رسیدگی به جزئیات این طرح در کمیسیون و به دلیل اهمیت فقهی و شرعی نکات مطرح شده در این طرح، اعضای کمیسیون خدمت مراجع عالیقدر تقلید و علما در شهر مقدس قم رسیده اند تا گزارشی در رابطه با طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران ارائه کنند و از نظرات مراجع عالیقدر تقلید برای ارتقای این طرح استفاده کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیش بینی می شود رسیدگی به طرح بانکداری جمهوری اسلامی تا پایان امسال در کمیسیون اقتصادی مجلس به سرانجام برسد و در ابتدای سال آینده این طرح در صحن علنی بررسی و مصوب شود.

پورابراهیمی داورانی افزود: در بسیاری از کشورها موضوع بانکداری اسلامی عملیاتی شده است و باید شرایط فراهم کرد که در اجرای این قانون نظارت شرعی لحاظ شود.

وی افزود: باید قانون بانکداری اسلامی توسط دولت ها در قالب لایحه به مجلس ارائه می شد، اما دولت های مختلف در زمینه این لایحه ها، کوتاهی می کردند و نباید فراموش کرد که مقرر شده بود دولت گذشته در قالب 7 محور تحول اقتصادی به این موضوع در مورد لایحه رسیدگی کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درخصوص نوسانات بازار ارز گفت: با توجه به نشست اعضای کمیسیون اقتصادی با وزیر اقتصاد این موضوع بررسی شد و وزیر اقتصاد در این رابطه اظهار داشت که نوسانات فصلی عامل افزایش نرخ دلار بوده است.

وی ادامه داد: شرایط بازار ارز با برنامه ریزی و مدیریت دولت قابل کنترل است. البته اگر بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز مداخله نکند، احتمال رونق بازار سفته بازی با توجه به حجم بالای نقدینگی در اقتصاد وجود داشته و در صورت عدم مدیریت،  نگرانی هایی پیش می آید.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش قیمت نفت و شرایط مناسب تراز بازرگانی کشور، می تواند زمینه ساز مدیریت بهتر بازار ارز باشد، گفت: پیش بینی می شود مدیریت بازار ارز، توسط بانک مرکزی امکانپذیر است


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین