عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۸۱۲
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۲
آیت الله علوی گرگانی:
آیت الله علوی گرگانی با اشاره به حساسیت جامعه درباره به تصویر کشیدن چهره اهل بیت(ع) در سینما و تلویزیون فرمودند: نشان دادن تصویر چهره اهل بیت(ع) تبعات بعدی دارد که البته شما در این زمینه دقت می کنید.
عقیق:«آیت الله العظمی علوی گرگانی» در دیدار با عوامل سازنده سریال حضرت موسی(ع) از ایشان خواست تا بر واقعیات تاریخی و قرآنی تکیه کنند و این سریال را در چهارچوب قرآن و کلام اهل بیت(ع) بسازند.

معظم له در دیدار با عوامل سازنده مجموعه تلویزیونی حضرت موسی(ع) و فرزند مرحوم «فرج الله سلحشور» اظهار داشتند: مسائلی که وابسته به اهل بیت(ع) است، شجره طیبه‌ای است که در قرآن نیز آمده است و با گذشت زمان، کهنه نخواهند شد.

مرجع تقلید شیعیان افزودند: داستان های قرآنی نیز شامل همین قاعده است و به گفته خود قرآن، همواره تر و تازه است و هیچ گاه کهنه نمی‌شود. امثال و حکم و حکایت هایی که از قرآن نشأت می گیرند نیز قدیمی نمی شوند و این توفیق مرحوم سلحشور بود که به سراغ قرآن آمد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کردند: کاری که از قرآن گرفته می شود، مطابق فطرت است و در مسیر اصل قرآن است لذا باید مواظب باشیم که از قرآن فاصله نگیریم و همه چیز در مسیر قرآن باشد. در این مسیر به فرمایش پیامبر(ص) باید از اهل بیت(ع) راهنمایی بگیریم زیرا قرآن و اهل بیت(ع) همواره با هم هستند. 

ایشان خاطرنشان کردند: براساس قرآن، آنچه که با چشم دیده می شود، بیش از آن است که از گوش شنیده می شود و این همان فاصله حق و باطل است که اهل بیت(ع) گفته اند. سومین مرحله
کارگردان مجموعه حضرت موسی(ع): حساسیت زیادی روی حضرت موسی(ع) وجود دارد زیرا مسیحیان، یهود و مسلمانان در این باره کنجکاو هستند و بیش از 100 مجموعه و فیلم درباره این پیامبر بزرگ ساخته شده است که آخرین آنها که به دست ما رسیده، مجموعه ای 160 قسمتی در برزیل بوده است که البته اغلاط تصویری و تاریخی بسیار داشت. "
متعلق به قلب است که حقایق با آن دریافت می شود و اثرات بیشتری به همراه خواهد داشت.

مرجع عالیقدر تصریح کردند: خواهش و توصیه من این است که از چهارچوب کلام اهل بیت(ع) و قرآن بیرون نروید و اگر جایی بود که چنین شد و جنبه داستانی غلبه داشت، علامت یا نشانه ای باشد که مخاطب متوجه آن شود زیرا این کار شما در دنیا به دقت دیده خواهد شد.

«آیت الله العظمی علوی گرگانی» همچنین با اشاره به حساسیت جامعه درباره به تصویر کشیدن چهره اهل بیت(ع) در سینما و تلویزیون فرمودند: نشان دادن تصویر چهره اهل بیت(ع) تبعات بعدی دارد که البته شما در این زمینه دقت می کنید.


* حساسیت زیادی روی حضرت موسی(ع) وجود دارد

کارگردان سریال حضرت موسی(ع) هم در این دیدار با اشاره به زحمات مرحوم «فرج الله سلحشور» در ساخت این سریال، گفت: آن مرحوم تلاش بسیار زیادی برای ساخت این سریال کرد و اگر زحمات ایشان نبود، این مجموعه شکل نمی گرفت.

«جمال شورجه» اظهار داشت: مرحوم «فرج الله سلحشور» در راه ارائه قصه های قرآنی زحمت بسیار کشید که از آن جمله مردان آنجلس، ایوب(ع)، حضرت یوسف(ع) بود و کار آخر ایشان هم همین سریال حضرت موسی(ع) است.

کارگردان مجموعه حضرت موسی(ع) افزود: تلاش ما این است که این سریال مانند مجموعه حضرت یوسف(ع) که جهانی شد، در همان قدر و اندازه به عنوان یک قصه قرآنی دیگر، فراگیر شود که لطف الهی و نفس مرحوم سلحشور سبب آن بود.

وی خاطرنشان کرد: حساسیت زیادی روی حضرت موسی(ع) وجود دارد زیرا مسیحیان، یهود و مسلمانان در این باره کنجکاو هستند و بیش از 100 مجموعه و فیلم درباره این پیامبر بزرگ ساخته شده است که آخرین آنها که به دست ما رسیده، مجموعه ای 160 قسمتی در برزیل بوده است که البته اغلاط تصویری و تاریخی بسیار داشت.

«شورجه» افزود: تمام تلاش ما این است که در این سریال، این پیامبر الهی با نظارت مراجع تقلید و علما به شکلی که در قرآن آمده است، منعکس شود.

وی تاکید کرد: نخستین کسی که به ما برای ساخت این مجموعه امر کرد، رهبر معظم انقلاب اسلامی بودند که پس از ساخت مردان آنجلس، در جلسه ای صمیمی، به ما گفتند که تکلیف شما ساخت سریال حضرت موسی(ع) است.

کارگردان سریال حضرت موسی(ع) به محتوای این مجموعه اشاره کرد و گفت: در این سریال وقایع تاریخی قبل از تولد حضرت موسی(ع) و بعد از تولد تا پیامبری و وفات ایشان به تصویر کشیده می شود.

منبع:ابنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین