عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۷۶۵
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار عوامل فیلم حضرت موسی(ع)؛
حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: بنده بسیار کم تلویزیون می‌بینم؛ چون وقتم کم است، اما فیلم حضرت یوسف(ع) را دو یا سه بار دیدم و این کار بسیار خوبی بود که توفیق آن نصیب آقای سلحشور شده بود.
عقیق:حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با عوامل مجموعه حضرت موسی(ع)، با تأکید بر استفاده بهینه از تمام امکانات فیلم و سینما، اظهار داشتند: نباید در استفاده از امکانات بصری و فیلم و سینما، هیچ گونه محدودیتی قائل شویم و از تمام ظرفیت‌های موجود در این عرصه به سبب تأثیرگذاری آن باید استفاده شود.

ایشان ابراز داشتند: زندگی حضرت موسی(ع) جنبه‌های گوناگون و هر بخشی از آن پیام خاصی دارد که پرداختن به آنها ضروری است؛ این سرمایه خوبی برای ماست تا پیام‌های خود را به مردم در سایه داستان‌های انبیاء و قرآن، رسانده و بتوانیم اهداف فرهنگی و اجتماعی خود را پیاده کنیم.

این مرجع تقلید به حساسیت‌های ساخت مجموعه حضرت موسی(ع) اشاره کردند و گفتند: این مجموعه باید با رعایت ظرافت‌های خاصی ساخته شود تا کسی نتواند از آن برداشت یهودستیزی داشته باشد؛ زیرا در قرآن نیز آمده است که قوم حضرت موسی(ع) شامل گروه‌های مختلفی می‌شوند و عمده یهود با مسلمانان در زندگی سالم هستند؛ البته مانعی از آن نیست تا به فرق بین یهودیان و صهیونیست‌ها پرداخته شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان ساختند: باید در این مجموعه از کارهایی که رنگ افسانه به آن می‌دهند، پرهیز شده و تاریخ ارائه شود؛ این کار فقط در این سریال نیست؛ بلکه در امور دیگر نیز باید بین تاریخ و افسانه فرق قائل شد؛ به همین سبب اکنون در حال نگارش مجموعه‌ای به عنوان تلخیص بحارالانوار هستیم تا برخی از این گونه مسائل که مانع عقلی نداشته؛ اما به واقعیت کمتر نزدیک است را مشخص نماییم.

این استاد برجسته حوزه به برخی مسائل اعتقادی که در زندگی حضرت موسی(ع) وجود داشته اشاره و بیان داشتند: مسائلی همچون معاد در زندگی حضرت موسی وجود داشته و در کنار آن نیز مسائل اخلاقی هست که بهتر است به آنها هم پرداخته شود.

این مفسر قرآن کریم به فرق میان داستان حضرت یوسف(ع) و حضرت موسی(ع) در قرآن اشاره کردد و اظهار داشتند: مشکلات داستان حضرت موسی(ع) شاید بیشتر باشد؛ زیرا داستان حضرت یوسف(ع) احسن القصص بوده و با توکل بر خدا این کار انجام می‌شود.

معظم له با اشاره به فعالیت‌های خوب مرحوم فرج‌الله سلحشور، ابراز داشتند: در زمان حیات مرحوم سلحشور قرار بود تا مجموعه‌ای از زندگی علامه مجلسی(ره) ساخته شود که با فوت ایشان متوقف شد و کارهای خوبی نیز در این زمینه انجام شده بود.

این مرجع تقلید با تفقد از فرزند مرحوم سلحشور، تصریح کردند: بنده بسیار کم تلویزیون می‌بینم؛ چون وقتم کم است، اما فیلم حضرت یوسف(ع) را دو یا سه بار دیدم و این کار بسیار خوبی بود که توفیق آن نصیب آقای سلحشور شده بود.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین