عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۷۵۶
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳
همزمان با آغاز امامت امام زمان (عج):
همزمان با سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) مستند «حریم امن» در شبکه قرآن روی آنتن می‌رود. همچنین روز جمعه اجتماع مهدی یاوران در میدان امام حسین (ع) برگزار می‌شود.
عقیق:نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) است، روزی مهم و حیاتی در تاریخ تشیع، بر همین اساس بسیاری از مراکز و موسسات فرهنگی و دینی سعی دارند با برگزاری مراسمهایی ارادت خودشان را به محضر اهل بیت (ع) نشان دهند. شبکه قرآن و معارف سیما به عنوان یکی از این مراکز دینی در مناسبات مختلف اقدام به برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی می‌کند.

علیرضا لک، مدیر طرح و برنامه شبکه قرآن و معارف سیما در گفت‌وگو خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، درباره ویژه‌برنامه‌های این شبکه در سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) اظهار کرد: «حاضرِ غایب از نظر» ویژه‌برنامه‌ای است که روز جمعه از ساعت 10:30 روی آنتن می‌رود.

«حریم امن» در شبکه قرآن

وی افزود: این برنامه در فضای مسجد مقدس جمکران با حضور کارشناسان قرآنی پخش خواهد شد.

مدیر طرح و برنامه شبکه قرآن و معارف سیما یادآور شد: از دیگر ویژه برنامه‌های این شبکه در روز جمعه پخش مستند «حریم امن» است که توسط گروه علوم قرآنی این شبکه با موضوع حرمین عسکریین (ع) تولید و پخش خواهد شد.

فرزاد صابر کارگردان این مستند 20 دقیقه‌ای است.

جمعه؛ اجتماع مهدی یاوران در میدان امام حسین (ع)

مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی فرهنگسرای شهر از برگزاری اجتماع مهدی یاوران همزمان با آغاز امامت امام زمان (عج) خبر داد.

یوسف بالو، مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی فرهنگسرای شهر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، با بیان این مطلب که نهم ربیع‌الاول روزی مهم و حیاتی در تاریخ تشیع به شمار می‌رود، اظهار کرد: در این روز باید یادآور عهدی باشیم که خداوند پیش از خلقت از ما گرفت.

مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی فرهنگسرای شهر افزود: با یادآوری آن عهد الهی،‌ تقویت بنیه معارفی و تلاش برای مفید بودن برای امام عالم، باید خودمان را برای دورانی آماده کنیم که حضرات معصومین (ع) بارها محبان و شیعیانشان را نسبت به آن متذکر شدند و آن دوران امامت زمان (عج) است.

وی درباره ویژه‌برنامه‌ سالروز امامت امام زمان (عج) در میدان امام حسین (ع) گفت: روز جمعه همزمان با سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) از ساعت 9 صبح اجتماع بزرگ مهدی یاوران با اجرای سید کمال هاشم‌زاده برگزار خواهد شد.
بالو افزود: در این مراسم حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان و علی اکبر رائفی‌پور و محمدرضا طاهری به سخنرانی و مدیحه‌سرایی خواهد پرداخت.

وی با بیان اینکه در پایان ایم مراسم 14 بند میثاق نامه با امام زمان (عج) نیز قرائت می‌شود، گفت: از شعرخوانی وحید قاسمی، شاعر آئینی کشورمان در این مراسم خبر داد.

منبع:تسنیم



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین