عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۷۰۱
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
آیت الله نوری همدانی؛
خداوند متعال برای هر زمان در روی زمین امامی قرار داده و امروز نیز با غیبت حضرت ولی عصر(عج)، مردم بی سرپرست نمانده و از اینجا مسئله ولایت فقیه روشن می شود و لازم است تا عالمی جانشین امام(ع) باشد.
عقیق:حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به موضوع آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) اشاره کردند و گفتند: فردا سالروز آغاز امامت حضرت حجت(عج) است و ایشان در سن 5 سالگی به امامت رسیدند.

معظم له اظهار داشتند: حضرت ولی عصر(عج) در سال 255 هجری متولد و امام حسن عسکری(ع) در سال 260 به شهادت رسیده اند که بنابراین، روز شهادت این امام همام، مقارن با آغاز امامت امام زمان(عج) شده است.

ایشان با بیان این مطلب که مسئله امامت از مسائل بسیار مهم؛ مخصوصا نزد امامیه است، ابراز داشتند: نبی مکرم اسلام(ص) در روایتی فرموده است: «یا عَلِیُّ ؛ لِکلِّ شَئٍ أساسٌ و أساسُ الاِسْلامِ حُبُّنا أهْلَ الْبَیْتِ/ یا علی؛ برای هر چیز پایه و اساسی است و اساس اسلام حب و دوستی نسبت به ما اهل بیت (عصمت و طهارت) است».

این مرجع تقلید با بیان این مطلب که در اصول کافی نیز روایات متعددی درباره اضطرار به حجت آمده است، خاطرنشان ساختند: در روایات آمده است که اولین شخصی که خدا خلق می کند، امام است و آخرین کسی که قبض روح می شود، نیز امام خواهد بود.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان تصریح کردند: خداوند متعال برای هر زمان در روی زمین امامی قرار داده و امروز نیز با غیبت حضرت ولی عصر(عج)، مردم بی سرپرست نمانده و از اینجا مسئله ولایت فقیه روشن می شود و لازم است که کسی، جانشین امام(ع) باشد.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین