عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۶۴۳
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
امام جمعه طبس:
امام جمعه طبس با اشاره به این که بر اساس دستور قرآن و سفارش ائمه (ع)، هیچگاه به مشرکین و کفار نمی توان اعتماد کرد، گفت: آمریکا، از بزرگ ترین مصادیق مشرکان و جنایتکاران طول بشر بوده و بزرگترین دشمن اسلام و ایران نیز به شمار می رود.

عقیق:حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم مهاجریان ، امام جمعه طبس در گفت و گویی در بیرجند ضمن اشاره به "برجام" و همچنین موضوع تحریم ها ی ایران، اظهار کرد: این تحریم ها مدت 38 سال است که از سوی آمریکای ها وجود داشته است و این کشور، تاکنون هیچ غلطی نتوانسته بکند و در آینده نیز همین طور خواهد بود.

وی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری مبنی بر این که "تمدید تحریم های 10 ساله علیه ایران، قطعا نقض برجام است و ایران واکنش نشان می دهد"، تصریح کرد: آمریکا یک دروغگوی شیاد و حرفه ای است و نباید گول لبخندهایش را خورد.

امام جمعه طبس با اشاره به این که بر اساس دستور قرآن و سفارش ائمه (ع)، هیچگاه به مشرکین و کفار نمی توان اعتماد کرد، گفت: آمریکا، از بزرگ ترین مصادیق مشرکان و جنایتکاران طول بشر بوده و بزرگترین دشمن اسلام و ایران نیز به شمار می رود.

حجت الاسلام مهاجریان اضافه کرد: در قرآن آمده است که یهودیان و صهیونیست ها، بدترین دشمنان مسلمانان هستند و برکسی پوشیده نیست که آمریکای ها، از بزرگترین مدافعان صهیونیست ها به حساب می آیند.

وی با بیان این که قبل از ایجاد انقلاب اسلامی، ایران مامن و خانه خلوت اسرائیلی ها و آمریکای ها بود، یادآور شد: در آن زمان 60 هزار آمریکایی در ایران مستقر بودند که با تشکیل انقلاب اسلامی، از کشور بیرون رانده شدند و این موضوع، سبب افزایش دشمنی این کشور با ایران گردید.

امام جمعه طبس ضمن اشاره به توافق برجام، متذکر شد: بحث برجام، یک بحث  کاملا بین المللی بوده و یک تعهد بین المللی را یک کشور به تنهایی نمی تواند بشکند.

وی ادامه داد: به طور یقین، مسئولین ایرانی جواب محکم و دندان شکنی را در مقابل نقض برجام خوهند داد.

این محقق حوزوی اضافه کرد: ایران باید به همه مردم دنیا تبیین کند که آمریکا کشور غیرقابل اعتمادی بوده و کاملا بدعهد است و از نظر عملی هم باید جواب محکمی به آمریکایی ها داده شود که برجام به قبل از مذاکرات برگردد.

امام جمعه طبس عنوان کرد: برای این که تحریم ها تاثیری بر بدنه جامعه و دولت نگذارد، راهکار آن، اجرای صحیح مقوله اقتصاد مقاومتی است که از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده است.

این پژوهشگر دینی، اجرای اقتصاد مقاومتی را درکشور، جهاد اکبر دانست و گفت: باید توجه به درون و ظرفیت های داخلی کشور با تمام توان انجام شود.

وی نقش حوزه و روحانیت را  در بحث شفاف سازی و فرهنگ سازی استفاده از تولیدات ملی، بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و بیان کرد: حوزه، مراجع، علما و روحانیت باید در زمینه روشنگری افکار عمومی در زمینه نقض برجام چه در داخل و چه در خارج اقدام کنند.

حجت الاسلام مهاجریان در پایان اظهار داشت:ا گر توجه به اقتصاد مقاومتی و مفاهیم صرفه جویی توسط علما و روحانیت به صورت کامل برای مردم شفاف سازی شده و این موضوع، محقق گردد دیگر  تحریم ها هیچ تاثیری بر بدنه اجتماع نخواهد گذاشت.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین