عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۵۴۷
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۲
آیا با پیگیری احتمالی هاشمی و تلاش‌هایی که ایوبی از آن دم زده بالاخره «رستاخیز» رنگ پرده را خواهد دید یا آنکه با صدور حکم دیوان عدالت اداری به نفع دست‌اندرکاران «رستاخیز»‌ و غیرقانونی قلمداد شدن توقیف این فیلم به‌رغم صدور مجوز نمایش، آنها از کانالی به جز ارشاد به احقاق حق دست خواهند زد؟
عقیق:حدود دو ماه قبل بود که احمدرضا درویش، کارگردان درام تاریخی- مذهبی «رستاخیز» به همراه علی قائم‌مقامی، مدیر تولید این فیلم دیداری با علی‌اکبر هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام داشت؛ دیداری که هاشمی در آن اکران «رستاخیز» را بلامانع دانست و به مقامات دولتی توصیه کرد هرچه زودتر شرایط اکران آن فراهم شود.
 
هفتم آذرماه رضا صالحی‌امیری، وزیر جدید ارشاد به همراه معاونان خود دیداری با هاشمی‌رفسنجانی داشت. از جمله معاونان حاضر در این دیدار حجت‌الله ایوبی بود که در تصاویر منتشره با خشوع فراوان به مصافحه با هاشمی‌رفسنجانی پرداخته است.
 
در گزارش‌های رسمی منتشر شده از این دیدار و البته گزارش درج شده در رسانه رسمی مجمع تشخیص مصلحت نظام این‌طور آمده که ایوبی در دیدار با هاشمی توضیحات ویژه‌ای درباره تلاش‌های سازمان تحت امرش برای اکران «رستاخیز» ارائه داده است.
 
اینکه رئیس سازمان سینمایی به‌طور ویژه درباره یک فیلم نزد رئیس مجمع تشخیص گزارش می‌دهد این پرسش را پیش‌رو می‌گذارد که آیا هاشمی‌رفسنجانی شخصاً پیگیر وضعیت «رستاخیز» بوده و احتمالاً خودش درباره این فیلم و چرایی توقیف آن از ایوبی در حضور وزیر جدید توضیح خواسته است یا ایوبی که از دیدار درویش با هاشمی باخبر بوده، خواسته با ارائه گزارش نظر هاشمی را جلب کند؟
 
 پرسش مهم‌تر این است که آیا با پیگیری احتمالی هاشمی و تلاش‌هایی که ایوبی از آن دم زده بالاخره «رستاخیز» رنگ پرده را خواهد دید یا آنکه با صدور حکم دیوان عدالت اداری به نفع دست‌اندرکاران «رستاخیز»‌ و غیرقانونی قلمداد شدن توقیف این فیلم به‌رغم صدور مجوز نمایش، آنها از کانالی به جز ارشاد به احقاق حق دست خواهند زد؟

منبع:فرهنگ


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین