عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۴۸۷
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:
رئیس موسسه روایت سیره شهدا گفت: این که امروز در خیابان ها، محیط های ورزشی و فعالیت های کاری عده ای زنان با لباس های بی حیایی حاضر می شوند و اجناس درجه دو و سه به جای درجه یک فروخته می شود، عدول از صراط مستقیم است.
عقیق:حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری، رییس موسسه روایت سیره شهدا، در مراسم شام غریبان حرم مطهر رضوی با بیان این که یکی از درد های امروز جامعه ما ناامیدی به سبب نبود امکانات و یا همراهی هاست، گفت: این که امروز عده ای احساس پوچی و هوس خودکشی دارند به سبب دوری و ناامیدی از خداوند متعال است.

وی ادامه داد: امروز در جامعه و بنیان خانواده مشکلاتی وجود دارد که ریشه در چندخدایی دارد و برای رفع درد همه باید یک خدا و موحد باشند، همان طور که همه پیامبران نیز تنها با هدف هدایت و راهنمایی مردم از سوی خداوند فرستاده شدند.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با بیان این که در ماه محرم و صفر، در نماز جماعت و مراسم حج و در جامعه و تجارت باید همه رفتار، حرکات و سکنات ما مطابق با صراط مستقیم باشد و هرگز فراتر از این مسیر قدمی نگذاریم، تصریح کرد: این که امروز در مغازه ها بیشتر فروشندگان را خانمها تشکیل می دهند خروج از صراط مستقیم الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری افزود:  این که امروز در خیابان ها، محیط های ورزشی و فعالیت های کاری عده ای زنان با لباس های بی حیایی حاضر می شوند و اجناس درجه دو و سه به جای درجه یک فروخته می شود، عدول از صراط مستقیم است.

وی با بیان این که حقوق گرفتن ده برابری مدیر نسبت به کارمندان و موج زدن اختلاف طبقاتی در جامعه به منزله قرار گرفتن در دام های شیطانی است، یادآور شد:  بدون شک آنانی که در دام های شیطانی قرار دارند، سرگردان بوده و هرگز به مقصد نمی رسند؛ در حقیقت این که افرادی جایی عابد و زاهد و در دیگر سو اهل نزول هستند، به منزله ابتلای آنان به ضلالت و سرگردانی است.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با بیان این که جوانان هرگز نباید ائمه اطهار(ع) را تنها و تنها در حرم ها زندانی کنند و در جامعه و رفتارهای روزانه خود به آنها اهمیتی ندهند، تصریح کرد: شهید مصطفی ردانی پور کارت عروسی برای امام رضا(ع)، امام زمان(عج) و فاطمه الزهرا(س) فرستاد و آنان را به عروسی خود دعوت کرد و این رسم شایسته است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان این که حیا در حرم و بی حیایی در جامعه موجب ضلالت بوده و ارزشی ندارد، یادآور شد: باید در هر شرایط و موقعیت آن گونه رفتار کرد که مورد رضایت ائمه اطهار(ع) باشد و اگر در ازدواج نیز روش و سیره اهل بیت(ع) را در نظر نداشته باشیم آن ازدواج به دست اهل بیت(ع) امضا نمی شود و این گونه ما دچار خسران شده ایم.

وی با بیان این که باید عامل گناه همچون شغل، دوست و یا محل زندگی را عوض کرد تا از آن گناه دور شد، خاطر نشان کرد: بر اساس آیه 70 سوره فرقان اگر عامل گناه را عوض کردیم، خداوند متعال نیز پرونده زندگی مان را عوض و گناهان را پاک می کند.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا افزود: هیچ کاری در زندگی را نباید بدون پرسش از دین انجام داد و در هر رفتار و کرداری نیز باید مشاوره دینی را در نظر داشت و حرف و سخن ائمه اطهار(ع) را در خصوص مسائل دنیوی پرسید تا درگیر ضلالت و گمراهی نشد و بدون هیچ شک و تردیدی راه برون رفت از ضلالت و گمراهی پرسش از دین و مکتب آل محمد(ص) است.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین