عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۴۸۶
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار رئیس سازمان اوقاف:
حضرت آیت الله علوی گرگانی خواستار تأسیس صندوق بین المللی موقوفات در کشور شدند.
عقیق:حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار رئیس و معاونین سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار داشتند: سازمان اوقاف اگر بتواند با توجه به وجود موقوفاتی که بدون صاحب و مشخصات ثبتی در کشور و فراتر از مرزهای کشور هستند، صندوق بین المللی موقوفات را تاسیس کند، بدون تردید می‌توان از منابع این صندوق برای کمک به حوزه‌ها و حفظ استقلال این نهاد دینی بهره برد.

ایشان بیان داشتند: بعضی کارها گستردگی زیادی دارند؛ ولی ابعاد آنها شامل همه شؤون جامعه است و به همین دلیل به درستی دیده نمی‌شوند؛ کار سازمان اوقاف از همین امور است و در حالی که فعالیت‌های زیادی دارد؛ اما شاید آنگونه که باید و شاید دیده نمی‌شود؛ لذا باید اطلاع رسانی و ارائه گزارش از طریق رسانه ها در دستور کارتان قرار بگیرد.

این استاد برجسته حوزه ادامه دادند: سازمان اوقاف در امور مختلف از جمله رسیدگی به مساجد، بقاع متبرکه و موقوفات فعالیت‌های گوناگون و گسترده‌ای دارد که قابل توجه است.

معظم له بیان داشتند: اگر خونی در رگهای جامعه جریان نباشد، آن جامعه زنده نخواهد ماند و کار وقف حیات بخشیدن به جامعه است .

ایشان در ادامه افزودند: در وقف سه کار اصلی احیای وقف، احیای موقوفات و وقف های جدید را باید در نظر داشته و به آن اهتمام بورزیم .

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه موقوفاتی وجود دارند که مصرف آنها به صورت خاص تعیین نشده و به اصطلاح عام هستند، گفتند: تشکیل صندوقی از محل عوائد این موقوفات و مصرف آن با نظر رهبری و مراجع از جمله کمک به حوزه‌های علمیه یکی از راه کارهای استفاده احسن از وقف است.

معظم له در پایان تصریح کردند: حوزه‌های علمیه دارای مشکلاتی است که از جمله آنها می‌توان به معیشت طلاب اشاره کرد؛ بنابراین برای حفظ استقلال حوزه‌ها که مورد تأکید رهبری و مراجع تقلید قرار دارد، می‌توان از موقوفات حوزوی و همچنین موقوفات عام نهایت بهره‌برداری را داشت.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین