عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۴۷۵
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
کرامت امام رضا(ع) به مرد نابینا/
پنجره‫های حرم را گرفت و با حضرتش به راز و نیاز پرداخت ناگاه تکه کاغذی از میان شبکه‫های پنجره بیرون آمد و ....
عقیق: برخی دربارۀ وجود و امکان معجزه تردید دارند که در چنین فضایی شایسته است برای فهم بهتر و صحیح‌تر به بیانات اهل‌بیت (ع) مراجعه کنیم.

امام صادق (ع) در اهمیت این امر می‌‌فرمایند: «المعجزه علامهٌ لله لا یعطیها إلا انبیاءهُ و رُسُلَهُ و حججه لیعرف به صدق الصادق من کذب الکاذب؛ «معجزه» نشانه‌ای از خداوند است که آن را جز به پیامبران و فرستادگان و حجتهای خود نمی‌‌دهد تا به وسیله‌ آن، راستگویی (مدّعیان ارتباط با خدا) از دروغگویی (مدّعیان دروغین) شناخته شود».

در ادامه به یکی از معجزات امام رضا (ع) اشاره می‌شود:

محدث نوری در کتاب دارالسلام نقل نموده است: جماعتی از اهل آذربایجان به زیارت حضرت رضا (ع) آمده بودند و همراه آنان یک نفر نابینا بود. هنگام بازگشت به وطن خود در دو فرسخی مشهد کاغذهایی را که عکس حرم مطهر بر روی آن‌ها بود و برای فامیلهایشان خریده بودند به هم نشان می‌دادند و خوشحال بودند. مرد نابینا از ایشان سؤال کرد که این کاغذها چیست؟ آن‌ها به شوخی گفتند: این برات آزادی از آتش جهنم است که حضرت رضا (ع) به ما داده است.

مرد نابینا باور کرد و با حالی پریشان گفت: شما بینا بوده‌اید حضرت برات آزادی به شما داده است؛ به خدا سوگند بازمی‌گردم و تا برات آزادی‫ام را از حضرت نگیرم نمی‫آیم. هر چه دوستان به او گفتند ما شوخی کرده‫ایم باور نکرد و به حرم حضرت بازگشت، پنجره‫های حرم را گرفت و با حضرتش به راز و نیاز پرداخت ناگاه تکه کاغذی از میان شبکه‫های پنجره بیرون آمد و چشمان او بینا شد. بر کاغذ سه مرتبه با خط سبز نوشته شده بود فلانی فرزند فلانی از آتش جهنم آزاد است.

منبع: (کرامات رضویه: معجزات امام هشتم (جلد 2)، علی اکبر مروّج)

دومین جلد از «کرامات رضویه» به شرح معجزات، کرامات و عنایات امام هشتم علی بن موسی‌الرضا (ع) اختصاص دارد .در این کتاب، نحوه شفا دادن و الطاف آن حضرت از زبان زایران بارگاه مقدسش بازگو می‌شود .در ابتدای کتاب زیارت‌نامه امام رضا (ع)، و شرح کوتاهی از زندگی و سیره امام رضا (ع) درج شده است.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین