عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۲۵۱
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
جانشین ستاد اربعین ناجا خبر داد؛
جانشین ستاد اربعین ناجا اعلام کرد: افرادی که ویزای اربعین دریافت کرده و حداکثر تا ساعت 24 دوشنبه از کشور خارج شده‌اند، می‌توانند 20 روز از تاریخ ورود به کشور عراق، در این کشور بمانند.
به گزارش عقیق؛ دکتر محمد بابایی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین اقدامات انجام شده برای بازگشت زائران اربعین به کشور گفت: برابر آمار منتشر شده، تا کنون اکثریت زائرانی که وارد عراق شده‌ بودند به کشور بازگشته‌اند و تعداد کمی از آنان در کشور عراق مانده‌اند.

وی با بیان اینکه برابر رایزنی‌های انجام شده طول مدت ویزای اربعین برای زائزان ایرانی 20 روز است، اظهار کرد: این 20 روز از زمان ورود زائران به کشور آغاز می‌شود و البته شرط ویزای اربعین این بود که زائران تا بیستم ماه صفر وارد عراق شده‌باشند که با توجه به اینکه بیستم صفر در کشور عراق در روز دوشنبه بود، بنابراین تمامی زائرانی که حداکثر تا ساعت 24 روز دوشنبه وارد کشور عراق شده‌ باشند، می‌توانند از این ویزا استفاده کرده و تا 20 روز بعد در این کشور بمانند.

جانشین ستاد اربعین ناجا افزود: افرادی که پس از این تاریخ وارد عراق شده باشند مشمول این شرایط نیستند و مدت اقامت‌شان در کشور عراق مطابق ویزایی است که اخذ کرده‌اند.

بابایی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط در سه پایانه مرزی به حالت عادی رسیده است، گفت: تمام تلاش ماموران پلیس مهاجرت و گذرنامه که در گیت‌ها حضور داشتند، این بود که زائران در کوتاه‌ترین زمان ممکن وارد کشور شوند و به طور میانگین مدارک هر زائر در زمانی کمتر از یک دقیقه کنترل و وارد کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی بیش از ۵۰۰ نیرو را تنها به منظور استقرار در گیت‌ها و چک کردن مدارک زائران به سه پایانه مرزی اعزام کرده است، گفت: ۹۱ گیت فعال در مهران، 24 گیت فعال در شلمچه و ۱۶ گیت فعال در چذابه خدمت‌رسانی 24 ساعته به زائران را انجام می‌دهند.

جانشین ستاد اربعین ناجا درباره زائرانی که تا کنون به کشور بازنگشته‌اند نیز گفت: اطلاعات تمام افرادی که از کشور خارج شده‌اند موجود است و احتمالا افرادی که تاکنون وارد کشور نشده‌اند با توجه مدت 20 روزه ویزایشان قصد دارند که در ایام سوگواری پایان ماه صفر نیز در کشور عراق حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه پلیس از تجربیات برگزاری راهپیمایی اربعین در سه دوره استفاده خواهد کرد، گفت: همه ساله پس از برگزاری راهپیمایی اربعین و بازگشت زائران به کشور پلیس جلساتی را به منظور بررسی و آسیب شناسی این کنگره عظیم برگزار کرده و موارد موجود را به اطلاع دیگر مسئولان نیز می‌رساند و خوشبختانه همه ساله‌نیز شاهد پیشرفت وضعیت و بهبود اوضاع بوده‌ایم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین