عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۲۲۵
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
از ترافیک زمینی تا اتمام حجت با مسافران هواپیما؛
با فرارسیدن اربعین حسینی و به پایان رسیدن راهپیمایی میلیونی زائران، حمل و نقل ایران خود را برای بازگشت بیش از دو میلیون زائر آماده کرده است. مسافرانی که بخش قابل توجهی از آنها به شکل زمینی و هوایی باز خواهند گشت.
به گزارش عقیق به نقل از ایسنا، با وجود آنکه طبق آمارهای رسمی چند صد هزار زائر ایرانی در طول روزهای گذشته به کشور باز گشته‌اند، اما قطعا موج اصلی بازگشت در روزهای آینده آغاز خواهد شد. موجی که احتمالا به ترافیک سنگین در جاده‌های استان های غربی منجر خواهد شد. با این وجود اما تمام امکانات برای بازگشت مسافران بسیج شده اند.

احمدرضا عامری، رییس اتحادیه تعاونی های مسافربری در گفت و گو با ایسنا، درباره شرایط بازگشت مسافران به مناطق مختلف کشور گفت: در طول هفته های گذشته تمام امکانات ناوگان اتوبوسی ایران در اختیار سفرهای اربعین قرار گرفته و امیدواریم همانطور که در مرحله نخست شاهد آن بوده ایم، در بازگشت نیز بدون کمترین مشکل کار نهایی شود.

به گفته وی اتوبوس ها زائران را از پایانه های مرزی مشترک با عراق سوار خواهند کرد و برای تمامی مقاصد در نظر گرفته شده خودروهای عمومی در نظر گرفته شده است و با تمام امکانات تقاضای موجود پاسخ داده خواهد شد.

عامری درباره قیمت بلیت بازگشت مسافران اربعین نیز اعلام کرد: با توجه به اعلام رسمی سازمان راهداری و به دلیل اینکه اتوبوس ها در این سفرها به شکل یک سر خالی حرکت می کنند، نرخ بلیت دو برابر زمان عادی است.

امکانات پایانه های مرزی نیز برای بازگشت زائران ایرانی بسیج شده است. محمد جواد عطرچیان، مدیرکل پایانه های مرزی سازمان راهداری در این زمینه به ایسنا گفت: قطعا جابجایی بیش از دو میلیون مسافر در طول چند روز کاری دشوار و تراکم جمعیتی در پایانه های مرزی امری عادی است اما با توجه به تجارب سال های گذشته، تمام شرایط برای بازگشت زائران آماده شده است.

به گفته وی سه پایانه مرزی شلمچه، چزابه و مهران برای بازگشت زائران فعالیت خواهند کرد و امکانات حمل و نقل در آنها در نظر گرفته شده است.

در کنار جاده، سفرهای هوایی نیز در طول هفته های گذشته مورد بحث بوده اند. پس از آنکه سازمان راهداری با در نظر گرفتن نرخ مصوب اجازه افزایش قیمت ها در بلیت شرکت های داخلی را نداد، این سازمان در اخطارهایی مجزا نیز اعلام کرد مسافران باید از خرید بلیت بازگشت در خاک عراق خودداری کنند. البته این سازمان احتمال تقلبی بودن بلیت های عرضه شده در بازارهای غیر رسمی عراق را نیز گوشزد کرد. این سازمان اعلام کرده مسافران باید بلیت بازگشت خود را تنها از آژانس هایی تهیه کنند که از سوی این نهاد به طور رسمی مورد تایید قرار گرفته اند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین