عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۲۱۰
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
جانشین رئیس ستاد اربعین ناجا خبر داد؛
جانشین رئیس ستاد اربعین ناجا گفت: مرز مهران بیشترین پذیرش زائران بازگشته از کشور عراق را طی 48 ساعته اخیر داشته به گونه ای که 40 درصد از کل زائرانی که وارد ایران شده اند از این مرز بازگشته اند.
به گزارش عقیق به نقل از میزان؛ محمد بابایی گفت: درصد قابل توجهی از زائران اربعین حسینی که وارد کشور عراق شد اند تاکنون به کشوربازگشته و برای بازگشت آنها برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: تاکنون بالغ بر 2 میلیون و 100 هزار زائر ایرانی با روادید از سه مرز کشور و همچنین به صورت هوایی وارد خاک کشورعراق شده اند.

جانشین ستاد مرکزی اربعین ناجا با ارائه آماری از زائرانی که تاکنون به کشور بازگشته اند، اظهار کرد: تاکنون بالغ بر 690 هزار زائر ایرانی به کشور بازگشته اند که این تعداد حدود 30 درصد کل زائران را شامل می شود.

بابایی با اشاره به ادامه خروج از کشور زائران از مرزهای شلمچه و چذابه تصریح کرد: در مرزهای شلمچه و چذابه محدودیتی برای خروج زائران از کشور نیست و تنها زائران اربعین نمی توانند از مرز مهران وارد خاک کشورعراق شوند.

وی با تأکید براینکه بازگشت زائران درمرز مهران به نسبت دو مرز دیگر کشور با حجم بیشتری در حال انجام است، خاطر نشان کرد: طی 48 ساعت گذشته بالاترین حجم  ورود به کشور از طریق مرز مهران بوده است و طی 24 ساعت گذشته 40 درصد زائرینی که وارد کشور شده اند ازمرز مهران تردد داشته اند.

جانشین رئیس ستاد اربعین ناجا در خصوص تمهیدات اندیشیده شده در مرز مهران برای بازگشت زائران اربعین گفت: در حال حاضر در مرز مهرن سه سالن با 90 گیت به صورت 24 ساعته برای تردد زائران فعال بوده و انجام مراحل ورود به کشورزائران طی 2 دقیقه انجام می شود.

وی تاکید کرد: شرایطی فراهم شده است زائرانی که مدارک هویتی خود را گم کرده باشند از طریق برقراری ارتباط با سامانه ثبت احوال جهت دریافت مدارک خود اقدام کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین