عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۱۳۴
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
همگام با زائران عشق در طریق الحسین(ع)/
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره با تردد بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار زائر از مرزهای استان‌های خوزستان و ایلام گفت: امکان صدور ویزا و گذرنامه در مرز وجود ندارد و زائران بدون این مدارک به هیچ عنوان به مرزها نیایند.
به گزارش عقیق به نقل از تسنیم، سعید اوحدی ساعتی پیش در جمع خبرنگاران در مرز چذابه اظهار داشت: تا این لحظه آخرین آماری که از خروج زائران داریم به همت همه دستگاه ها با هماهنگی بسیار خوبی که زائران داشتند از یک میلیون و 400 هزار نفر از مرزهای کشور تردد کردند.

وی افزود: در ادامه این حماسه حسینی پیش‌بینی می‌شود جمعیت خروجی زائران به مرز 2 ملیون نفر نیز برسد و به زائران عزیز توصیه می‌کنیم به اطلاع‌رسانی رادیو اربعین رسانه ملی توجه داشته باشند و پیامک‌های سامانه سماح را ببینند و لحاظ کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: خواهش‌مان این است ک این خدمت عظیمی که از دستگاه‌های مختلف و موکب‌داران و استانداری خوزستان و ایلام داریم در حال انجام است مردم نیز هماهنگی لازم را داشته باشند و بدون ویزا و گذرنامه به مرز مراجعه نکنند.

وی تاکید کرد: سامانه سماح تا 27 آبان ماه باز است و برای صدور ویزا هیچ مشکلی نداریم و تاکید می‌کنیم بیش از پیش به مردم و دولت عراق احترام بگذاریم آنها دارند از زائران ما پذیرایی می‌کنند و شاهد ثبت یک حماسه بی‌نظیر و باشکوه در اربعین سال 95 باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در پایانه‌ها امکان دارد ویزا صادر شود گفت: باز هم تاکید می‌کنیم به هیچ وجه امکان صدور ویزا و یا گذرنامه در پایانه‌ها وجود ندارد و نیروی انتظامی به صورت شبانه روزی در شهرهای کشور بیش از 80 هزار گذرنامه صادر می‌کند که یک رکورد در تاریخ کشور است.

معاون وزیر ارشاد و رئیس سازمان حج و زیارت افزود: با تمهیداتی که اندیشیده شده هیچ دلیلی برای حضور زائران بدون گذرنامه و ویزا در مرزهای کشور وجود ندارد و تقاضای ما این است که با رعایت قانون زائر خوب اباعبدالله الحسین(ع) باشیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین