عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۱۲۸
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸
700 موکب برتر در ایام اربعین مورد تقدیر قرار می‌گیرند. در همین راستا، موکب امام رضا(ع) به عنوان نخستین موکب توسط ستاد مرکزی اربعین مورد تجلیل قرار گرفت.

به گزارش عقیق، عصر امروز و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین نجف نجفی روحانی مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق و حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین از موکب الامام‌الرضا(ع) به دلیل ارائه خدمات متنوع  تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم، لوح تقدیر، یک جلد کلام‌الله مجید، یک عدد سربند و یک پرچم مزین به شعار «انی احامی عبدا عن دینی» به حجت‌الاسلام سید حمید الحسینی مسئول موکب الامام رضا(ع) تقدیم شد.

 

 

حجت‌الاسلام الحسینی در این باره خبرنگار فارس گفت: موکب‌های عراقی کمک مالی نمی‌خواهند، نمی‌گویم محتاج کمک نیستند اما از اینکه کسی از آن‌ها تشکر و قدردانی کند خرسند می‌شوند،‌ چون دوست دارند زحمت کارشان دیده شود. ما هم خدا را شاکریم که کارمان را دیده‌اند و امیدواریم اهل‌بیت(ع) هم کار ما را ببینند.

وی ادامه داد: معتقدیم اگر امام رضا(ع) الان بودند، می‌آمدند در مسیر پیاده‌روی اربعین تا در خدمت زوار جدشان امیرالمؤمنین و سیدالشهدا(ع) باشند. لذا ما (سه نفر بانیان اصلی موکب) تصمیم گرفتیم این موکب را به نام امام رضا(ع) بگذاریم و وقف آستان مقدس حضرت کنیم، تا یک قرارگاه شود و میزبان زائران اربعین.

 

 

به گزارش فارس، در عمود 285 واقع در مسیر نجف به کربلا قرار دارد و از موکب‌های بزرگ و فعال این مسیر به شمار می‌رود.

انواع خدمات فرهنگی از جمله سخنرانی خطبای مشهور نظیر حجج‌اسلام پناهیان و ثمری و مداحی ذاکران اهل‌بیت(ع) نظیر مهدی رسولی، مهدی سماواتی و میثم مطیعی و دیگر خدمات نظیر محل اسکان و غذا، داروخانه، تعمیر رایگان تلفن همراه، شارر گوشی، وای‌فای رایگان، تلفن یک دقیقه‌ای رایگان، نصب نرم‌افزار و ... در موکب امام رضا(ع) ارائه می‌شود.

قرار است در روزهای مانده به اربعین حسینی از 699 موکب دیگر تجلیل به عمل آید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین