عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۱۰۵
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴
سیستم دوربین های امنیتی حرم بزرگ ترین سیستم امنیتی در خاورمیانه به شمار می رود | مهمترین ثمره ی عاشورای حسینی بیداری انسان ها است
به گزارش عقیق، دومین قسمت از برنامه «مخاطب خاص» با حضور حاجی فاضل عوز، مسئول حفاظت و امنیت حرم امام حسین (ع) و اجرای رسالت بوذری روی آنتن شبکه سوم سیما رفت.

عوز در این برنامه گفت: کار حراست و حفاظت حرم امام حسین (ع) بعد از سقوط صدام و از سال 2003 آغاز شده است . ما خانواده های قدیمی کربلا از سال های دور از حرم حفاظت می کردیم تا زمانی که صدام سقوط کرد و کار حفاظت از حرم را به طور رسمی آغاز کردیم.


وی با بیان اینکه هیئت مدیره حرم امام از سال 2003 تشکیل شده و یکی از پنج نفر اعضای این هیئت به شمار می روم، ادامه داد: ما مسئولیت امنیت داخل حرم امام حسین (ع) و خیابان های اطراف حرم را بر عهده داریم، همچنین وظیفه حفاظت از ساختمان ها و پروژه هایی که زیر نظر حرم اداره می شوند را نیز عهده دار هستیم، از آنجایی که وضعیت امنیتی عراق و به خصوص کربلا بعد از سقوط صدام با مشکل روبه رو شده، تولیت حرم بیشتر اهتمام خود را بر روی امنیت حرم گذاشته است.


مسئول حفاظت و امنیت عتبات عالیات اظهار داشت: ما الان با پیشرفت های زیادی در حوزه حفاظت روبه رو بودیم و یکی از آنها نصب دوربین های امنیتی در سراسر حرم است و سیستم دوربین های امنیتی حرم بزرگ ترین سیستم امنیتی در خاورمیانه به شمار می رود.
عوز افزود: هر ساله روز اول ماه محرم، پرچم گنبد امام حسین (ع) از رنگ قرمز به رنگ سیاه تغییر می کند و این مسئله نشان دهنده این است که ما به ماه حزن و غمرسیده ایم و پرچم سیاه بعد از اینکه ماه صفر تمام می شد مجددا به رنگ قرمز عوض نغییر می کند . البته رنگ قرمز به این معنی است که ما انتقام خون امام حسین (ع) را می گیریم.

وی تصریح کرد: وقتی برای تعویض پرچم به بالای گنبد می رویم ، برای حفظ امنیت و سلامتی مردم و رزمندگان در عراق دعا می کنیم و امیدواریم خداوند دعای ما را مستجاب کند؛ البته ما معجزات زیادی دیده ام که یکی از آنها شفا دادن بسیاری از بیماران در حرم امام حسین (ع) است. اینکه در شهر کوچکی مانند کربلا یک میلیون نفر برای زیارت حرم امام حسین (ع) بیایند نیز خودش از معجزات به شمار می رود و همه این زوار به این شهر آمده و از کربلا می روند بدون اینکه کوچک ترین اتفاقی برای آنها رخ دهد .همه اینها از معجزات حرم است.

در ادامه برنامه آیت الله قائم مقامی در تقدس حرک اباعبدالله و کربلا گفت : کربلا حرم اصلی خداوند است و امام سجاد (ع) فرموده که خداوند کربلا را حرم خود گرفت قبل از آنکه کعبه را حرم خود بگیرد و مسلم است که کربلا حرم اصلی الهی به شمار می رود و در روایات داریم که هیچ زمینی در عالم در نزد خداوند متواضع تر از زمین کربلا نیست، کمااینکه خود امام حسین (ع) نیز متواضع ترین فرد نزد خداوند بوده و خداوند در کربلا و حرم امام حسین (ع) تجلی پیدا می کند، البته همه پیامبران آمدند که انسان را با این حقیقت که همان تجلی خداوند است، آشنا کنند،


این کارشناس مذهبی تصریح کرد: یکی از حکمت های واقعه عاشورا این بوده که دیگر قرار نیست هیچگاه تکرار شود؛ چرا که بعد از عاشورا ما با ثمرات آن که همان بیداری و معرفت افزایی بشر است، روبه رو هستیم.

آیت الله قائم مقامی افزود: مسلم است مهمترین ثمره ی عاشورای حسینی بیداری انسان ها است.

گفتنی است، پخش کلیپی از مهمانوازی عراقی ها از زائران مراسم پیاده روی اربعین، همچنین پخش کلیپی از پیاده روی مردم به سمت کربلا، آیتم آوای ملت ها ویژه افغانستان و بخش پیام های صوتی شما از دیگر آیتم های این برنامه بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین